Skip to content

"היי קפיטל" חויבה לרכוש את "פילת ישראל"

"היי קפיטל" ביקשה לסגת מההצעה בסך 3.5 מיליון שקל, בגלל שהוחלט על התמחרות חדשה • בית המשפט המחוזי קבע, כי ההתמחרות החדשה נבעה מפגמים בהתנהלות "היי קפיטל" ושטענותיה בדבר שינוי מצב - "סתמיות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת "היי קפיטל", מקבוצת "מגדל אחזקות", חויבה בשבוע שעבר על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב, לעמוד בהצעתה לרכוש את "פילת ישראל" תמורת 3.5 מיליון שקל והתחייבות להעסקת 40 מעובדי החברה.

"היי קפיטל" הגישה את ההצעה הגבוהה ביותר לרכישת נכסי "פילת ישראל", ובעקבות טענות של חברת "אדם-מילא", שהעלתה הצעה משלה, הורתה השופטת ורדה אלשיך על התמחרות חדשה בין "היי קפיטל" ל"אדם-מילא".

בתגובה הודיעה "היי קפיטל", כי היא נסוגה בה מהצעתה, שלדברי המפרקת הזמנית, עו"ד מיכל רוזנבוים, הייתה הצעה מוגמרת, ללא התניות ובלתי מסויגת. רוזנבוים ביקשה מאלשיך לקיים דיון דחוף בסוגיה, ועתרה לחיובה של "היי קפיטל" לרכוש את "פילת ישראל" בהתאם להצעתה הקודמת. "היי קפיטל" טענה, כי משהוחלט על התמחרות חדשה – היא אינה מחויבת עוד למאומה וכי אם תרכוש את "פילת ישראל", תעשה זאת לפי הצעה חדשה ונמוכה בהרבה מקודמתה. לדבריה, עצם ההחלטה לאפשר התמחרות נוספת הינה יציאה ל"משחק חדש" המשחרר אותה מהצעתה הקודמת.

ואולם, אלשיך התרשמה כי מדובר בטענה בעייתית בלשון המעטה. לדבריה, ההחלטה על התמחרות נוספת הייתה במידה רבה הכרח משפטי, שנבע בין היתר מהפגמים בהתנהלות "היי קפיטל" עצמה בשלב הראשון. "היי קפיטל" הציעה הצעה שהיא אמנם גבוהה במידה רבה, אולם הוגשה באיחור מה, באורח שהביא לכך שחברת "אדם-מילא" טענה, ולא באורח מופרך לחלוטין, כי הדבר מקפח את זכויותיה ופוגע באינטרס ההסתמכות שלה. אלשיך הוסיפה, כי לו הייתה טורחת "היי קפיטל" בראשונה להגיש הצעתה במועד ולפי הכללים הקבועים בדין, הרי שממילא לא היה כל צורך בהתמחרות נוספת.

לדעתה של השופטת, טענותיה של "היי קפיטל" בדבר שינוי מצב נראות לקוניות וסתמיות, ואין מקום לאפשר לצד לסגת מהצעתו או להפיק רווח ממצב שהוא עצמו יצר, או תרם ליצירתו.

השופטת קבעה, כי הצעתה של "היי קפיטל" הייתה הצעה מוגמרת וחתומה, באורח שמקום בו לא הייתה עולה ההתנגדות מצד "אדם-מילא", המבוססת בחלקה על פגמים בהתנהלות "היי קפיטל" עצמה, הרי שאישורה בידי בית המשפט היה כמעט מובטח. לדברי אלשיך, לא הוכח כל שינוי נסיבות מהותי בתקופה הקצרה שבין ההחלטה על התמחרות נוספת לבין נסיגת "היי קפיטל" מהצעתה, ועל כן יש מקום להורות כי לא קמה כל זכות ל"היי קפיטל" לסגת בה מהצעתה.

"היי קפיטל" חויבה בהוצאות המפרקת בסך 35 אלף שקל, אשר יחולטו מתוך הערבות שהפקידה.

מ"מגדל" לא נמסרה תגובה.

הידיעה פורסמה ב"משאבים" – עיתון למקבלי החלטות בתחום הניהול ומשאבי האנוש, ב-6 בנובמבר 2012
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן