Skip to content

הנחיות מזויפות עלולות להכתים את הבחירות לנשיאות

ארגוני זכויות אזרח חוששים מפני שיחות טלפון שבהן נמסרות הנחיות הצבעה שקריות ומפני ניטור הצבעה אגרסיבי העלולים למנוע הצבעת מצביעים חוקיים ברחבי ארצות הברית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ה"ניו יורק דיילי ניוז" מדווח על שיחות טלפון שבהן הודעה מוקלטת מבשרת לבוחרים שהם יכולים להצביע בטלפון. כמו כן הוא מדווח על חשש מפני ניטור אגרסיבי של משגיחים בקלפיות.

שיחות הטלפון המזויפות ממשיכות לצוץ בווירג'יניה, צפון קרוליינה ופלורידה, בעיקר בקרב בוחרים אפרו-אמריקנים, אמרה ברברה ארנווין מ"ועדת עורכי הדין לזכויות האזרח המעוגנות בחוק". הארגון הגיב במתקפת נגד של רבבות שיחות טלפון המזכירות לבוחרים שהם אינם יכולים להצביע בטלפון.

"זה מלוכלך מאוד," אמר ארנווין, והוסיפה שזהות המתקשרים נותרה בגדר מסתורין. "זהו מבצע מתוחכם מאוד ונרחב מאוד, והוא מדאיג אותנו מאוד."

ניסיונות לשבש את ההצבעה. מצביעים בארה"ב (צילום: גטי אימג'ס)
ניסיונות לשבש את ההצבעה. מצביעים בארה"ב (צילום: גטי אימג'ס)

טקטיקת שיחות הטלפון של הרגע האחרון היא רק האחרונה בחודשי מאבקים משפטיים ופוליטיים על זיהוי בוחרים וחקיקת בחירות אחרת, רובם מסעות ציד חסרי תכלית בעקבות בוחרים לא-חוקיים לכאורה במרשמי הבוחרים במדינות רבות, וטענות כי בוחרים אפרו-אמריקנים והיספאנים נתונים למתקפת הפחדות ודיכוי.

רבים מנושאים אלה עלולים לצוץ בבתי המשפט אחרי הבחירות, בפרט אם המרוץ לנשיאות יהיה צמוד מאוד או שיהיה צורך לערוך ספירה מחודשת במדינות כאוהיו ופלורידה.

חשש מניטור מוגזם של מצביעים. טופס הצבעה (צילום: Getty Images)
חשש מניטור מוגזם של מצביעים. הצבעה (צילום: Getty Images)

"כל אחת מבעיות אלה עלולה להוביל להתדיינות משפטית ולתקוע את גלגלי מכונת ההצבעה," אמרה ונדי וייזר, מנהלת "התכנית הדמוקרטית" ב"מרכז ברנן לצדק" שבאוניברסיטת ניו יורק.

תומכי זכויות ההצבעה הצביעו בדאגה מיוחדת על ארגון ששמו "אמת בהצבעה" (True the Vote), המקורב ל"מסיבת התה", האגף השמרני ביותר של המפלגה הרפובליקנית, שהתחייב לשגר אלפי משגיחים לקלפיות כדי להגן מפני זיופים בהן.

נשיאת הארגון קתרין אנגלברכט, מכחישה את הטענות שהוא עלול לפעול באורח אגרסיבי מדי או לכפות על בוחרים תנאי הזדהות מופרכים. "בניגוד לטענות ארגונים בעלי עניין, 'אמת בהצבעה' לא נחקר מעולם או הואשם בהפחדת בוחרים," היא אמרה. "מטרתו היחידה של משגיח בקלפי היא לפקח על הליך הבחירות. הם הונחו שלא לדבר עם הבוחרים, רק עם האחראים בקלפיות."

[related-posts title="עוד על הבחירות בארצות הברית:"]

משרד המשפטים יציב לפחות 780 משגיחים בקלפיות מרכזיות ב-23 מדינות כדי לוודא ציות לחוק זכויות הבחירה משנת 1965 ולברר טענות על זיופים.

המאבק הזה מתחולל כשברקע מיליוני אמריקנים כבר הצביעו בבחירות לנשיאות. 32 מדינות, מחוז קולומביה, וושינגטון הבירה, מתירים לבחור לפני יום הבחירות, ואחרות מאפשרות הצבעה בדואר או שלא במקום המגורים הקבוע.

אשלי ג'אד מסבירה לבוחרים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן