Skip to content

ארבעה חיילי צה"ל נפגעו מטיל נ"ט ששוגר מעזה

לוחם נפצע באורח קשה מאוד, שניים באורח בינוני ואחד קל. דובר צה"ל הגדיר את האירוע "חמור מאוד". חילופי אש בין צה"ל לפלסטינים. הפלסטינים מדווחים על 25 פצועים וארבעה הרוגים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

פצועים והרוגים לפסטינים הערב (צילום: סוכנות מען)
פצועים והרוגים לפסטינים הערב (צילום: סוכנות מען)

ג'יפ של צה"ל שנע לאורך הגדר הותקף הערב (מוצאי שבת) בירי נ"ט בצפון רצועת עזה. כתוצאה מהירי נפצעו ארבעה חיילי צה"ל. אחד הלוחמים נפצע באורח קשה מאוד ואחד באורח בינוני-קשה. שני החיילים הוטסו לבית חולים סורוקה. שני חיילים נוספים נפצעו באורח בינוני וקל והועברו לבית החולים ברזילי.

בתגובה, כוחות צה"ל השיבו באש וכן תקפו קרקעית יעדים במרחב רצועת עזה. כוחות צה"ל השיבו באש לעבר מקורות הירי ולעבר מטרות טרור בגזרה.
גדודי אבו עלי מוסטפא, הזרוע הצבאית של החזית העממית, נטלו הערב אחריות לירי טיל הנ"ט. בהודעה שפרסמה הזרוע הצבאית נמסר, כי אנשיה "דבקים בדרך ההתנגדות והמאבק בכיבוש", וכי ימשיכו להגיב בדרכים צבאיות כל עוד ישראל ממשיכה לתקוף. סמוך לשמונה בערב נורו גם שתי רקטות קאסם  לעבר שטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק.

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, הגדיר את האירוע "חמור מאוד". לדבריו, "חמאס הוא האחראי מבחינתנו לאירוע הזה". 

בעקבות התקרית מקיים הרמטכ"ל בני גנץ הערב ב-21:00 הערכת מצב, בה יוחלט על הטיפול בירי על הג'יפ. בצה"ל מעריכים כי הירי נבע כתוצאה מכניסת כוחות צה"ל לבצע חישוף 300 מטר מערבית מהגדר, פעולה שגררה בעקבותיה ירי לעבר צה"ל כבר במהלך השבוע החולף. ביום חמישי האחרון הופעלה מנהרת נפץ לעבר כוח הנדסי שפעל לחישוף השטח. כתוצאה מכך הועף ג'יפ צבאי שהיה ריק מאדם. איש לא נפגע.

מקורות פלסטיניים מדווחים הערב (שבת), כי חמושים פלסטינים פגעו בטיל נגד טנקים בג'יפ של צה"ל שנע על גדר המערכת, סמוך למעבר קרני ונחל עוז. האיזור מצוי ממזרח לשכונת סג'אעיה בעזה, סמוך לשכונת זייתון. על פי דיווחיהם, האירוע היה בשעה חמש אחר הצהריים והג'יפ הישראלי עלה באש. 

עוד מדווחים הפלסטינים על חילופי אש וירי כבד של טנקים לעבר שלושה מוקדים ברצועה. לדבריהם, נפצעו עד כה עשרים וחמישה פלסטינים ועוד ארבעה נהרגו. הפצועים, כמה מהם פצועים קשה, פונו לבית החולים שיפא בעזה. 

ירי תותחים לעבר הרצועה (מקור: אתר החמאס)
ירי תותחים לעבר הרצועה (מקור: אתר החמאס)

עוד דווח, כי צה"ל תקף בשכונת חזעאה ליד חאן יונס בדרום הרצועה. על פי הדיווחים, נפצעו שני פלסטינים בתקיפה זו.

תושבי עוטף עזה התבקשו להישאר בסביבת מרחבים מוגנים. 

הזרוע הצבאית של החמאס הודיעה לכל אנשיה לפנות את המוצבים מיד, כדי לא להיפגע מתקיפות מהאוויר.

אנשי הזרוע הצבאית של החמאס פרסמו לאחרונה הודעה בה טענו כי צה"ל חורג מעבר ל-300 מטרים עליהם הודיע ברבים. יחיא מוסא, חבר הפרלמנט מטעם החמאס, הגיב לפני זמן קצר לאירועים: "ידה של ההתנגדות יכולה להגן בצורה מוחלטת על העם הפלסטיני ולהגיב על פשעי ישראל, שפועלת במכוון להרוס את רצועת עזה". רשת "אל-ערביה" מדווחת, כי הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה הודעה שהיא קיבלה אחריות על ירי טיל נ"ט אל עבר הג'יפ של צה"ל.

צה"ל מגיב באש לעבר מקורות הירי (צילום: דו"צ)
צה"ל מגיב באש לעבר מקורות הירי (צילום: דו"צ)

ביום חמישי האחרון התפוצצה מנהרת תופת במהלך פעילות יזומה של כוח צה"ל בדרום הרצועה לאיתור מטעני חבלה. לפי דובר צה"ל, הפעילות היזומה במקום התרחשה בעקבות עלייה במספר אירועי הטרור באזור דרום רצועת עזה בשבועיים האחרונים. כוח הנדסה שפעל במקום איתר מספר מטעני חבלה. עם סיום הפעילות, בזמן פעולות לתיקון הגדר, אירע פיצוץ של מנהרת תופת מתחת לציר הוברס. מדובר בפיצוץ גדול מאוד שחשף מנהרה בעומק של ארבעה מטרים וברוחב של כארבעה מטרים. כלי רכב צה"לי ריק שהיה במרחק משם הועף באוויר מעוצמת הפיצוץ וניזוק. בשבועיים האחרונים התרבו מקרי הפעלת מטעני צד כנגד צה"ל ובאחד מהם נפצע קשה סרן זיו שילון, שאיבד בפיגוע את כף ידו.

[related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן