Skip to content

הוועד למלחמה באיידס: עלייה במספר הנשאים בישראל

לקראת 1 בדצמבר, יום האיידס העולמי, מציג הוועד למלחמה באיידס נתונים על עלייה במספר נשאי HIV בישראל, בניגוד למגמה העולמית המציגה בלימה יחסית של המחלה וזאת בניגוד למגמה העולמית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יום האיידס העולמי החל ב-1 בדצמבר, יצוין בדרכים שונות ומגוונות בכל העולם, מתוך מטרה להעלות את המודעות למחלה על סדר היום הציבורי.  על מנת להזכיר לציבור הרחב כי אפשר למנוע הדבקה בנגיף בצורה פשוטה, יתקיימו אירועי תרבות והסברה בארץ ובעולם. ביוזמת הוועד למלחמה באיידס יתקיימו במוצ"ש, ה-1 בדצמבר, הופעות בחינם של להקות וזמרים מובילים אשר יופיעו במועדונים ובברים מובילים בתל אביב. זאת, בנוסף לסרטים, תכניות טלוויזיה ופעילויות נוספות שיוקדשו ליום האיידס.

ערב יום האיידס העולמי, פורסמו נתונים מדאיגים המראים כי בתשע השנים האחרונות ישנה עלייה רצופה במספר הנשאים החדשים. זאת לאחר שהיו שנים בהן מספר הנשאים החדשים נבלם. חשוב לציין כי נתונים אלו עומדים בניגוד למגמה העולמית המראה בלימה יחסית של התפשטות המגיפה בעולם. על פי הנתונים, אשר נאספו במחלקה לשחפת ואיידס במשרד הבריאות, בשנת 2010 הסתכם מספר המתגלים החדשים ב-430.

ב-2011 נרשמה עלייה נוספת. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שפורסמו לפני כשבוע, התגלו 456 נשאים וחולים, מהם 303 גברים ו-153 נשים.

בסך הכל התגלו בישראל מ-1981 ועד היום כ-7,000 אנשים החיים עם HIV. כיום חיים בישראל לפחות 5,658 נשאים וחולים, מתוכם 3,512 גברים. 178 מתוך המספר הכללי הם ילדים שנדבקו מהאמהות שלהם לאחר שלא אותרו כנשאיות של הנגיף.

"תרום קונדום" דרך הפייסבוק
"תרום קונדום" דרך הפייסבוק

יונתן קרני, מנכ"ל הוועד למלחמה באיידס, מביע דאגה ואומר כי "על אף כל המאמצים, נראה שגם ב-2012 המספרים ממשיכים לטפס וכמות המתגלים החדשים רק תלך ותגדל. כ–70% מהישראלים מעולם לא נבדקו ל-HIV מה שמעלה את החשש שהמספרים הנכונים גדולים משמעותית מהמספרים הרשמיים, כאשר ידוע כי מירב ההדבקות מתבצעות על ידי אנשים שלא מודעים לסטטוס שלהם וממשיכים להדביק.

"גם בשנת 2012 נשאי HIV ממשיכים לסבול מאפליה חברתית וממסדית", אומר קרני. "מחלת האיידס והמודעות אליה תופסים מקום נמוך בסדר העדיפויות הלאומי ואנו זקוקים להשקעה ממשלתית משמעותית. מקבלי ההחלטות צריכים לחזק את פעילות הוועד, כדי שנמשיך בפעילות ההסברה והמניעה ובתמיכה באנשים שחיים עם הנגיף".

חברת דורקס, נותנת החסות הרשמית לאירועי יום האיידס העולמי בישראל, יוצאת בקמפיין דיגיטל עולמי במטרה לתרום 2.5 מיליון קונדומים. הפרויקט הייחודי יתקיים בין התאריכים 26.11.2012 ועד 2.12. הפרויקט העולמי "תרום קונדום" יביא לכך שאנשים ברחבי העולם יוכלו לתרום קונדום של דורקס. הדרך לתרום פשוטה ונוחה דרך הפייסבוק, הטוויטר ואתר דורקס העולמי.

ההערכה היא שכ-2.5 מיליון נשאים חדשים נוספו בעולם בשנת 2011. חברת רקיט בנקיזר העולמית מקדמת מהלך סימבולי של תרומה עולמית של כמות זהה של קונדומים, במטרה להפסיק את התפשטות המחלה ועידוד של קיום יחסי מין בטוחים, בעזרת שימוש בקונדום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן