Skip to content

עמרם מצנע, יו"ר "העבודה" לשעבר, חובר ללבני

במפלגתה של ציפי לבני, כי הוסר המכשול שמנע את צירופם של פורשי "קדימה" למפלגתה. ח"כ מאיר שטרית הצטרף לששת חבריו המבקשים להצטרף ללבני. השבעה הגישו את בקשתם להתפלג ממפלגת "קדימה" ולהצטרף לתנועה בראשות ציפי לבני. ועדת הכנסת תדון בבקשתם מחר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רכש ביטחוני חדש לציפי לבני. אלוף (מיל.) עמרם מצנע, שהיה יושב ראש מפלגת העבודה, מצטרף  למפלגתה החדשה של ציפי לבני. מצנע יהיה מספר 2 של לבני ברשימה שתתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. מצנע צפוי להודיע היום באופן רשמי על הצטרפותו ללבני.

בין מצנע, שהיה אלוף פיקוד המרכז, לבין יו"ר "העבודה" שלי יחימוביץ שררו יחסים צוננים ויחימוביץ', הזקוקה לדמות ביטחונית סמכותית, נמנעה מלפנות אל מצנע ולהציע לו למלא את המשבצת הביטחונית – גם אחרי שאלוף (מיל.) אורי שגיא נאלץ לפרוש בשל הפרשה המביכה לפני 39 שנים.

מספר 2 של לבני. מצנע (צילום: האתר של עמרם מצנע)
מספר 2 של לבני. מצנע (צילום: האתר של עמרם מצנע)

רכש נוסף של לבני הוא חברת מועצת עיריית ירושלים, מירב כהן. כהן הודיעה הערב כי תצטרף לרשימתה של לבני. כהן בת ה-29, הייתה שותפה להקמת תנועת "התעוררות" ועבדה גם בדוברות במשרד ראש הממשלה בתקופת כהונתו של אריאל שרון.

"ניסיונה של מירב כהן ופעילותה בזירה הציבורית מלמדות שמדובר באשת עשייה מוערכת, שנלחמת על ערכיה ויודעת להשיג תוצאות בשטח", אמרה לבני. כהן מצידה אמרה כי בכוונתה להשתמש בניסיונה על מנת להיות פרלמנטרית טובה. "אני מאמינה שזו הדרך לקדם נושאים למענם אני נלחמת זה שנים: תמיכה בציבור העובד, חיזוק העיר ירושלים וקידום פתרונות דיור במחירים שפויים", אמרה כהן.

מירב כהן: ממועצת עיריית ירושלים - לכנסת
מירב כהן: ממועצת עיריית ירושלים - לכנסת

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה על הצטרפות עמרם מצנע לציפי לבני: "מצנע התמודד לפני שנה על ראשות מפלגת העבודה ונחל כישלון צורב, כאשר הגיע אחרון מבין כל המתמודדים. דווקא אחרי חג לדמוקרטיה בעבודה, שבו בחרו רבבות את נציגיהם, צר לנו שאנשים, שכביכול מייצגים פוליטיקה נקייה, לא מקבלים את החלטות הבוחרים שלהם, ומסרבים להשתתף בבחירות דמוקרטיות.

"ציפי לבני, במהלך פוליטי שגוי ומזיק, המשחק אך ורק לטובתו של נתניהו, אינה מקבלת את אמונו של הציבור, המעניק לה לכל היותר שבעה מנדטים", נאמר עוד בתגובת "העבודה". "רשימת האנשים הטובים אשר השיבו בשלילה להצעתה לחבור למהלך כושל זה ארוכה מאוד, ומי שהיא מצליחה לאסוף הם פליטי הפליטים והמפסידים של המערכת הפוליטית. חרף מאמציה לפגוע במפלגות הגוש, העבודה בראשות יחימוביץ' נשארת איתנה ומובילה את הגוש בבטחה כמפלגה ערכית וחזקה, עם רשימה מצוינת של ח"כים. אנו שבים וקוראים ללבני להפסיק להזיק לגוש המרכז ולחבור ליחימוביץ' במשימה המשותפת להחליף את שלטון נתניהו".

מפלגת העבודה פרסמה גם את המסמך שבו התחייבו חמשת המועמדים שהתמודדו על הנהגת מפלגת העבודה, כי גם אם יפסידו בבחירות לא יפרשו מהמפלגה. המסמך נחתם בישיבת לשכה מיוחדת של "העבודה".

האמנה שעליה חתום גם עמרם מצנע: "מתחייבים לקבל את הכרעת הבוחר"
האמנה שעליה חתום גם עמרם מצנע: "מתחייבים לקבל את הכרעת הבוחר"

על המסמך חתומים ח"כ יצחק בוז'י הרצוג, ח"כ עמיר פרץ, עמרם מצנע, אראל מרגלית ומי שנבחרה לבסוף כיו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ'.

את הטקס והחתימה יזם אז מי ששמש כיו"ר הזמני של מפלגת העבודה אחרי עזיבת ברק, הח"כ, השר והמזכ"ל לשעבר של מפלגת העבודה, מיכה חריש.

הצטרף לבקשת הפילוג מ"קדימה". מאיר שטרית. (צילום: ויקימדיה)
הצטרף לבקשת הפילוג מ"קדימה". מאיר שטרית. (צילום: ויקימדיה)

באמנה, שעליה חתם מצנע, כתוב  בין היתר: "מתוקף קבלת ערכיה הדמוקרטים של מערכת הבחירות והצורך לקבל את דין הבוחר, ומתוך אמונה בדרכה של מפלגת העבודה, ומתוך הצורך הבוער לפעול במסגרת המפלגה, לשם החזרת המפלגה למקומה הטבעי, כמפלגה מובילה בכנסת ישראל ובחברה הישראלית, אנו מתחייבים לקבל את הכרעת הבוחר, ולהמשיך כחברים פעילים, מובילים ובולטים בשורות מפלגת העבודה".

ובינתיים מקווים במפלגתה של ציפי לבני, כי הוסר המכשול שמנע את צירופם של פורשי "קדימה" למפלגתה: נמצא הח"כ השביעי שיצטרף לבקשת ההתפלגות של ששת חברי "קדימה", שביקשו להצטרף לתנועה בראשות ציפי לבני. ח"כ מאיר שטרית הצטרף ליואל חסון, רוברט טיבייב, שלמה מולה, אורית זוארץ, רחל אדטו ומגלי והבה – והשבעה הגישו את בקשתם להתפלג ממפלגת "קדימה" ולהצטרף לתנועה בראשות ציפי לבני. ועדת הכנסת תדון בבקשתם מחר.

עם זאת, כלל לא בטוח שוועדת הכנסת תאשר את בקשת פורשי "קדימה", משום שייתכן כי צפוי רוב בוועדה למתנגדים. "קדימה" ביקשה ממרצ בחזרה, את הכיסא שמסרה לה בוועדה – ולכן אין כל ביטחון שהבקשה תאושר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן