Skip to content

מכתבי פיטורים לעובדי החדשות המקומיות

ארגון העיתונאים מדווח כי מאה ושמונים עובדי החדשות המקומיות קיבלו היום מכתבי פיטורים, שייכנסו לתוקף ב-1/1/13, עקב אי אישור החוק שיאפשר את המשך השידורים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפני שעה קלה בישר חבר ועד עובדי החדשות המקומיות, העיתונאי חיים הר זהב, בדף הפייסבוק שלו, כי קיבל מכתב פיטורים: "יחד עם 180 עובדי החדשות המקומיות, פוטרתי לפני כמה דקות. זה לא כי אני או החברים שלי לא טובים או לא עושים את העבודה שלנו או משהו – זה סתם כי לממשלה לא בא יותר שנהיה קיימים. סתם. פשוט סתם". המכתב הזה אומר הכל:

מאה ושמונים עובדים זכו היום למכתבים כאלה (צילום: חיים הר זהב)

באסיפת עובדים שהתכנסה בשבוע שעבר הוחלט על פתיחת מאבק נגד הממשלה להעברת כל התקציב לחדשות המקומיות באופן מיידי. "מדובר בהתנהלות כושלת של ממשלת ישראל, שנותנת יד לפיטורי מאות עובדים. בשבוע שעבר הוצג דו"ח העוני וכעת הממשלה היא זו שמקדמת את העוני ומאפשרת כניסתם של אנשים ומשפחות נוספות למעגל העוני", אמרו העובדים. "פריפריה היא תמיד בעדיפות אחרונה במדינת ישראל, אבל אי אפשר להפריח את השממה אם לא תהיה בה השקעה. זו בושה למדינת ישראל שמפקירה את הפריפריה ומשתיקה את הקול שלה בתקשורת".

יאיר טרצ'יצקי מארגון העיתונאים אמר כי: "מבחינתנו זו לא רק פגיעה בזכותם של תושבי הפריפריה לקבל עיתונות רלוונטית להם, אלא אובדן פרנסה של מאה ושמונים עובדים. נמשיך להילחם למענם, בתקווה שמישהו שם למעלה – השרים, שמכהנים בממשלה שלא מפסיקה לפגוע בתקשורת, ופקידי האוצר שרואים כסף לפני אנשים – יתעורר".

הפגנת עובדי הכבלים ביום פיזור הכנסת (צילום: יוני ריקנר)

הפגנת עובדי הכבלים ביום פיזור הכנסת (צילום: יוני ריקנר)

 לפני כחצי שנה אישרה ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק של חברי הכנסת כרמל שאמה-הכהן, שלי יחימוביץ' ונחמן שי, ולפיה יימשך שידור החדשות בכבלים גם בשנת 2013. משרד האוצר הגיש ערר על תמיכת הממשלה בהצעת החוק וסירב לאפשר את העלאת ההצעה להצבעה בכנסת. מהלכים אלה הובילו להגשת הצעת חוק חלופית להמשך מימון החדשות המקומיות בשנת 2013 בתקציב קטן בהרבה מהסכום הנוכחי בהיקף של  20 מיליון שקל. הצעה זו, שהושגה על ידי משרד התקשורת, לא אושרה עד כה: חודש לפני כניסת פיטורי העובדים לתוקף.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן