Skip to content

הפתעה: העבודה חתמה הסכם עודפים עם יש עתיד

במערכת הפוליטית מעריכים כי מפלגת העבודה העדיפה לחתום עם מפלגתו של לפיד ולא עם מרצ, כדי להימנע מתדמית השמאל שדבקה בה, בעיקר לנוכח תוצאות הפריימריז. יש כאן גם איתות כלפי ציפי לבני ורשימתה – שהיחסים בינה לבין העבודה הוחרפו מאוד לאחרונה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפתעה: בניגוד למסורת עד עתה, מפלגת העבודה חתמה הבוקר על הסכם עודפים עם "יש עתיד", בראשות יאיר לפיד – ולא עם מר"צ, שאיתה נחתמו, במערכות הבחירות הקודמות, הסכמי העודפים.

במערכת הפוליטית מעריכים כי מפלגת העבודה העדיפה לחתום עם מפלגתו של לפיד ולא עם מרצ, כדי להימנע מתדמית השמאל שדבקה בה, בעיקר לנוכח תוצאות הפריימריז. בנוסף לכך, ישנו בחתימה זו עם לפיד גם איתות כלפי ציפי לבני ורשימתה – שהיחסים בינה לבין העבודה הוחרפו מאוד לאחרונה, בעיקר על רקע כניסתו של עמרם מצנע לרשימתה של לבני.

ציפי לבני. עם מי היא תחתום הסכם עודפים? (צילום: דן בר דוב)
ציפי לבני. עם מי היא תחתום הסכם עודפים? (צילום: דן בר דוב)

על היחסים המתוחים בין שתי המפלגות מעידים גם חילופי המהלומות המילוליות בין שתי יושבות הראש היריבות. בהודעה שפרסמה הבוקר יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', נאמר: "המפלגה חסרת השם של לבני ורמון גורמת לציבור לאבד את שרידי האמון שיש לו במערכת הפוליטית והיא מהווה לא יותר מספינת פליטים אופורטוניסטיים. ההתארגנות החפוזה והתמוהה היא הספד לכל אידיאולוגיה. מדובר באוסף מקרי של פליטי מפלגות שנחלו תבוסות בבחירות דמוקרטיות, זגזגו בין בתים פוליטיים לפי הכדאיות ואין ביניהם ולו דבר משותף אחד. מדובר בקונים ומוכרים  של מרכולתם, שהדבר האחרון המעניין אותם הוא טובת הציבור, והתכונה החסרה להם ביותר הוא חוט שדרה אידיאולוגי".

שלי יחימוביץ': "ספינת פליטים אופורטוניסטיים" (צילום: ציפי מנשה)
שלי יחימוביץ': "ספינת פליטים אופורטוניסטיים" (צילום: ציפי מנשה)

יחימוביץ' הוסיפה כי בכינוס פעילים הערב באשדוד, לקראת אירוע השקת קמפיין "העבודה", תיחשף לראשונה התכנית הכלכלית המפורטת של העבודה. "מפלגת העבודה – ובמיוחד עכשיו, על רקע הרכבה מעורר התקווה והאמון – תוסיף להיות המפלגה הגדולה והחזקה בגוש שאינה מזגזגת, אינה נכנעת לאופנות ומבקש לכונן כאן מדינה שמשרתת את אזרחיה באמת ולא משטה בהם ומשתמשת בהם למימוש מאוויים פולטים, כפי שעושה ספינת הפליטים של לבני ורמון, שהציבור בז לה ובצדק ואינו נותן בה אמון", נאמר בהודעתה של יו"ר העבודה.

תגובת "התנועה" בראשות לבני לא איחרה לבוא: "יחימוביץ' מובילה את העבודה לשמאל הקיצוני מבחינה חברתית, וזנחה את הדגל המדיני של העבודה. בתנועה בראשות ציפי לבני המכנה המשותף של כל חבריה הוא קידום פתרון של שתי מדינות לשני עמים. הציבור רואה רק בלבני ותנועתה אלטרנטיבה לממשלת נתניהו הכושלת, ואילו רואה את העבודה כמפלגה שכל מה שנותר ממנה הוא דגל אדום".

1 Comment

  1. אלון
    3 בדצמבר 2012 @ 12:53

    מאמין ומקווה שעלה ירוק יעברו הפעם את אחוז החסימה.
    זוהי המפלגה היחידה שיש לה היום מצע כלכלי רציני ואפשרי ליישום, ולא הבטחות פופוליסטיות.

    גם הלגליזציה של הקנביס לא תזיק, למרות שאישית אין לי קשר לסמים בשום צורה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן