Skip to content

תעשיית היין של נאפה מניבה כ-50 מיליארד דולר

מחקר חדש מצביע כי ייצור יין במחוז נאפה, קליפורניה, מניב יותר מ-50 מיליארד דולר לכלכלת ארצות הברית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחקר שפורסם על-ידי חברת סטונברידג', בנושא ההשפעה הכלכלית של מחוז נאפה על תעשיית היין והענבים, מצביע כי ייצור היין מניב כ-13.3 מיליארד דולר למחוז נאפה, כ-25.9 מיליארד דולר למדינת קליפורניה וכ-50.3 מיליארד דולר לכלל כלכלת ארצות הברית.

הדו"ח שבדק את 789 היקבים המוכרים רשמית בנאפה, מפרט את ייצור היין כבר מהשלב הקמעונאי, המניב כ-3.7 מיליארד דולר, 777.7 מיליון דולר ממכירות ישירות וכ-84.1 מיליון דולר הכנסות מייצוא. על כך, יש להוסיף את ה-1.05 מיליארד דולר המגיע מתיירות יין באיזור.

בתוך נפת נאפה עצמה, תעשיית היין מניבה כ-2.1 מיליארד למשכורות של כ-46,000 עובדים בתחום. המספר צומח ל-9.2 מיליארד דולר, כשמביטים על 303,000 העוסקים בתחום ברחבי ארצות הברית, אשר עובדים באופן ישיר עם יינות המיוצרים במחוז נאפה.

בנוסף, המיסים ממחוז זה מניבים יותר מ-5 מיליארד דולר, ועוד 84 מיליון דולר מגיעים מתרומות של יצרני יין.

הדו"ח מצא, כי נאפה אחראית לכ-20% מכלל היין המופק במדינת קליפורניה ובין 16% ל-17.5% מכלל ייצור היין ברחבי ארצות הברית. במקביל, מכירות יין מנאפה מהווים כ-52% מכלל היינות שנמכרו בקליפורניה במהלך 2011, וכ-26.6% מנפח היין הנמכר במדינה זו.

בהתייחס לדיווח, מנכ"לית הכורמים של עמק נאפה, לינדה רייף, סיפרה כי "זהו הדיווח המשמעותי ביותר על ההשפעה הכלכלית הנובעת מתעשיית היין שלנו, נכון להיום, והוא מעניק לנו מבט מעמיק על מספר רב של מקורות, מראיונות של אחד-על-אחד עם מנהלי יקבים ועד עסקים הקרובים לעשיית היין, מקומיים, מן המדינה ואף ברשויות הכפופות לממשל".

בהתאם לממצאי הדו"ח, היא הוסיפה: "תעשיית היין של נאפה בריאה, משגשגת ותורמת לכלכלה המקומית והלאומית, גם בזמנים קשים אלו".

לצפייה בדו"ח המלא, ניתן להקיש כאן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן