Skip to content

יתרות מטבע חוץ בסוף נובמבר: כ-75.6 מיליארד דולר

שזה קיטון בסכום של 224 מיליון דולר לעומת החודש הקודם. מתחילת השנה מימשו תושבי חוץ נטו במק"מ היקף של כ-3.5 מיליארד דולר ובאג"ח ממשלתיות כ-520 מיליוון דולר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יתרות מטבע החוץ (מט"ח) הסתכמו לסוף חודש נובמבר 2012 הסתכמו בסך 75,672 מיליון דולר, שזה קיטון בסכום של 224 מיליון דולר לעומת סוף החודש הקודם. הקיטון ביתרות המט"ח בחודש נובמבר 2012 מוסבר בגין העברות הממשלה לחו"ל בסכום של כ-264 מיליון דולר ומשיכות הסקטור הפרטי בסכום של כ-24 מיליון דולר. קיטון זה קוזז על ידי שערוך יתרות מטבע חוץ בסך של כ-64 מיליון דולר. כך נמסר מבנק ישראל.

השקעות תושבי חוץ באגרות חוב ממשלתיות

בחודש אוקטובר השקיעו תושבי חוץ נטו כ-470 מיליון דולר באג"ח ממשלתיות ומימשו כ-170 מיליון דולר במלווה קצר מועד (מק"מ). נתונים ראשוניים לנובמבר מצביעים על המשך ההשקעות של תושבי
חוץ באג"ח ממשלתיות. מתחילת השנה מימשו תושבי חוץ נטו במק"מ היקף של כ-3.5 מיליארד דולר ובאג"ח ממשלתיות כ-520 מיליוון דולר.

באג"ח הממשלתיות הנסחרות בחו"ל נרשמו בחודש אוקטובר השקעות בהיקף של כ-40 מיליון דולר.

השקעות במניות ישראליות – בחודש אוקטובר הסתכמו המימושים נטו של תושבי חוץ בבורסה לניירות ערך בתל-אביב בכ-40 מיליון שקל, זאת בניגוד להשקעות נטו בהיקף של כ-490 מיליון דולר
בחודשים יולי-ספטמבר. נתונים ראשוניים לנובמבר מצביעים על פעילות מאוזנת במניות של תושבי חוץ בבורסה בת"א. במניות ישראליות הנסחרות בחו"ל נרשמו החודש מימושים של כ-250 מיליון דולר.

ההשקעות הישירות בישראל – ההשקעות הישירות במשק, שבוצעו דרך מערכת הבנקאות המקומית, הסתכמו באוקטובר בכ-415 מיליון דולר, עיקר הפעילות התרכזה בענף התעשיה.

השקעות תושבי ישראל במניות זרות

מניות – בחודש אוקטובר הסתכמו ההשקעות נטו של תושבי ישראל במניות זרות בחו"ל בכ-300 מיליון דולר: השקעות של כ-370 מיליון דולר על ידי המשקיעים המוסדיים ושל כ-30 מיליון דולר של משקי הבית, שקוזזו חלקית על ידי מימושים של כ-100 מיליון דולר על ידי המגזר העסקי. מתחילת השנה השקיעו תושבי ישראל במניות זרות כ-2.9 מיליארד דולר.

אג"ח – בחודש אוקטובר מימשו תושבי ישראל נטו באג"ח סחיר בחו"ל כ-60 מיליון דולר: מימושים של כ-40 מיליון דולר של המשקיעים המוסדיים וכ-20 מיליון דולר של משקי הבית.

ההשקעות הישירות בחו"ל – בחודש אוקטובר נרשמו השקעות נטו של כ-210 מיליון דולר בהשקעות הישירות בחו"ל, כאשר עיקר הפעילות התרכזה בהשקעות על ענף הביטוח וקופות הגמל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן