Skip to content

אחמד ג'יבריל נטש את דמשק

קרבות מרים מתחוללים במחנה הפליטים ירמוק בדמשק. נטישת מנהיג החזית העממית את אזור הקרבות מעידה כי קיצו של הנשיא הסורי קרוב והצבא הסורי עסוק בקרבות בלימה בתוככי עיר הבירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

illinois lottery

מנהיגה הוותיק של החזית העממית לשחרור פלסטין – המפקדה הכללית, תנועת ההתנגדות הפלסטינית PFLP-GC – אחמד ג'יבריל, עזב אתמול (שבת) את מחנה הפליטים ירמוק בדרום דמשק אחרי 12 ימים של קרבות רחוב הנטושים בה בין המורדים לצבאו הנסוג של בשאר אסאד. החזית העממית היא ארגון חילוני הדוחה כל אפשרות לשלום עם ישראל והיא מצדדת במשטרו של הנשיא אסאד. על עזיבתו מסרו מקורות בקרב המורדים לנציג סוכנות מען בעיר ביירות בלבנון.

אחמד ג'יבריל. עזיבתו את אזור דמשק מעידה על סופו של אסאד (מקור צילום: עיתונות ערבית)
אחמד ג'יבריל. עזיבתו את אזור דמשק מעידה על סופו של אסאד (מקור צילום: עיתונות ערבית)

לדברי המורדים, ג'יבריל עזב עם בנו לעבר עיר הנמל טרטוס שבשליטת הצבא הסורי. בעיר מרוכז גם הצבא הרוסי שמחזיק בנמלה צי אניות רוסי. עזיבתו נערכה תחת קרבות כבדים בהם מנסה הצבא הסורי למנוע מהמורדים להתקרב לבסיס הצבא הסורי המרכזי המצוי בירמוק. נפילת הפלך לידי המורדים תביא לפתיחת הכניסה לבירה הסורית מצדה הדרומי ויצירת מלקחיים בין הכניסה הצפונית בה שולטים המורדים לצדה הדרומי של הבירה הסורית.

 העיר טרטוס מאוכלסת בעיקר בבני העדה העלאווית, בני שבטו ומקור כוחו של אסד. ג'יבריל היה מצוי בקשרים אמיצים עם הנשיא הסורי וארגונו תמך באסאד. לצד המורדים לוחמים גם פלסטינים תחת השם גדודי הסופה, ליואה אל-אסיפה, ואלו טוענים כי בימים האחרונים ערקו חלק מאנשיו של ג'יבריל לצד המורדים. "עריקות איכותיות", כך הם כינו זאת הבוקר (ראשון).

המעוז האחרון. נמל טרטוס כפי שנשקף מחלון הבית של אסאד בעיר (צילום: ויקימדיה)
המעוז האחרון. נמל טרטוס כפי שנשקף מחלון משרדו של אסאד בנמל (צילום: ויקימדיה)

הטלוויזיה הממלכתית הסורית הכחישה טענות אלו הבוקר וטענה כי מחנה הפליטים ירמוק מצוי בשליטת הצבא הסורי, אך לא הביאה שום ממצא לחיזוק אמירות אלה. יצוין כי ארגונו של ג'יבריל הוא אולי הארגון היחידי הפלסטיני שעדיין נלחם לצידו של אסאד. תנועת החמאס, שניזונה משולחן השליט הסורי ומומנה על ידיו, נטשה את דמשק ואת סוריה לאחר שמנהיגה הגולה, חאלד משעל,  הונחה לארוז את חפציו ולעזוב את סוריה יחד עם אנשיו.

על פי נתוני הרשות הפלסטינית מהחודש שעבר, 600 פלסטינים נהרגו עד כה בקרבות בסוריה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן