Skip to content

אנרכיה בלוב, הורתה על סגירת גבולותיה הדרומיים

לאחר מות קדאפי חזרו לסהרה אנשי טוארג מצוידים בנשק רב והם עושים כרצונם באזור הנשלט בידי קיצונים מוסלמים, בהיעדר צבא לאומי מסודר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אביב או אנרכיה?
אביב או אנרכיה?

לוב הורתה על סגירת גבולותיה הדרומיים. שבעה מחוזות בדרום הוכרזו שטח צבאי סגור כדי להיאבק בהברחות מהגרים, נשק וסמים ובקבוצות חמושות הפועלות בלא מורא. ה-BBC  מדווח כי לא ברור עד מתי יישארו חסומים הגבולות עם צ'אד, ניגר, סודאן ואלג'יריה.

גבולותיה הדרומיים של לוב פרוצים ומופקרים מאז סילוק שליטה הקודם של לוב, מועמר קדאפי. חברת פרלמנט, גואד גנור, אמרה שהמצב הדרדר לאחרונה בגלל האפשרות לפעולה צבאית נגד קיצונים אסלאמיים בצפון מאלי. היא דיברה על "זינוק באלימות ובסחר סמים, ובנוכחות קבוצות חמושות הפועלות שם בחסינות מוחלטת".

לאחר מותו של קדאפי חזרו למדבר סהרה חיילים שכירים משבט הטוארג שלחמו בצבא הרודן, ואתם כמויות נשק ותחמושת עצומות. בהתחלה הן שימשו לשבטי הנוודים להשתלט על צפון מדינת מאלי, אולם עד מהרה הם סולקו משם בידי מוסלמים קיצונים, מקורבים לארגון אל-קאעידה, העושים באזור כרצונם.

משמעות סגירת הגבולות בפועל אינה ברורה כי – בהיעדר צבא לאומי סדיר – רוב המחוזות והערים באזור שולטים בעצמם למעשה. לאחרונה הציע האיחוד האירופי לסייע באימון לובים בשמירה על גבולות המדינה הדרומיים ומניעת הברחות הנשק ממנה. מוקדם יותר השנה הוכרז האזור ההררי הסמוך לעיר זינטאן בגבול אלג'יריה כאזור צבאי סגור, אך שום שינוי לא ניכר בהפקרות השוררת בו.

בשבת רצחו חמושים ארבעה שוטרים בהתקפה על תחנת משטרה בבנגאזי שבמזרח המדינה. המשטרה סבורה שהרצח קשור למעצר חשודים במעשי רצח קודמים. שני אנשי כוחות הביטחון נרצחו בעיר באני-ואליד, שהיתה מעוז של נאמני קדאפי בעת ההתקוממות נגדו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן