Skip to content

סטודנטים ומרצים לסיעוד מזדהים עם שביתת האחיות

עשרות סטודנטים ומרצים מהחוג לסיעוד במכללה האקדמית צפת נשאו שלטי תמיכה בשובתות. במכללה רואים בהפגנה דרך דמוקרטית של הסטודנטים להביע את דעתם על עתיד המקצוע שבחרו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"באתי ללמוד סיעוד מתוך שליחות למקצוע אבל הרשויות במדינה לא שומרות על כבודן של האחיות. רק משכורת הוגנת היא תגמול למאמץ הרב שמשקיעות אחיות בעבודתן המתישה. המטרה שלנו בהפגנה היא לדחוף לשינוי בכל מערך הסיעוד בארץ. בחרתי במקצוע מדהים ואני רוצה שיכבדו אותו", אומרת נטלי חניא, סטודנטית לסיעוד שנה ד', ממארגנות אירוע הזדהות ומחאה שהתקיים שלשום במכללה האקדמית צפת.

הסטודנטים מהמכללה האקדמית צפת מוחים (צילם: יוני לובלינר)

הילאל יאסין, מעראבה, סטודנט שנה ב', אומר: "אחרי הלימודים נצא לשוק העבודה, ואנחנו רוצים תנאים הוגנים. המשכורת שמקבלים היום גורמת לתחושת תסכול אצל הסטודנטים,  אבל בחרנו במקצוע שאנחנו אוהבים ורוצים לתרום לחברה".  

עשרות סטודנטים ומרצים מהחוג לסיעוד במכללה הפגינו לאות הזדהות עם שביתת האחיות. במכללה רואים בהפגנה דרך דמוקרטית של הסטודנטים להביע את דעתם על עתיד המקצוע שבחרו ללמוד.

סטודנטים יהודים וערבים הניפו שלטים וקראו קריאות מחאה כנגד האוצר, המסרב להכיר במקצוע האחות כמקצוע מועדף ולתגמל אותן בשכר ראוי. בשלטי המחאה שנשאו הסטודנטים נכתב: "הסטודנטים לסיעוד נאבקים על עתיד המקצוע", "די לניצול ולתסכול", "שוב המדינה מסירה אחריות".

את המפגינים ליווה גם ד"ר רביע חלאילה, ראש החוג לסיעוד במכללה האקדמית צפת. "שביתת האחיות אינה עוד סיכסוך עבודה במשק, אלא מאבק על איכות השירות הניתן היום לחולה ועל תנאי העבודה השוחקים של האחיות. המאבק הוא על עתיד מקצוע הסיעוד בישראל", אמר. 

לא מספיק להגיד 'אתן עושות עבודת קודש' 

נטלי גרידיש ממושב דלתון, סטודנטית שנה ב', מוסיפה: "הפגנתי היום כי אני חושבת שעבודת האחיות לא מוערכת כראוי. לא מספיק להגיד 'אתן עושות עבודת קודש' – המילים צריכות להיות מתורגמות לתמריצים שיתגמלו את האחיות כראוי ויתנו להן כוח להמשיך. ידוע לי שהעבודה לא קלה וצריך להיות אדם מאוד מיוחד כדי לבחור במקצוע הזה. לכן אני חושבת שהמדינה צריכה להכיר במקצוע הזה כמקצוע מועדף".

רינת בוזגלו מקרית שמונה, סטודנטית שנה ג', אומרת: "המקצוע שלנו הוא מדהים ואיכותי. אנחנו רוצים שיעריכו אותנו יותר. האחיות בבתי החולים קורסות מעבודה קשה. אין תקנים,  אין מספיק כוח אדם. לאחים ולאחיות העובדים בבתי החולים מגיע יותר. באנו לתמוך באחיות כי זה מקצוע העתיד שלנו".

להפגנה, שאושרה ע"י משטרת צפת, הצטרפו גם סטודנטים מחוגים ומסלולים שונים במכללה, והיא נמשכה יותר משעה.

[related-posts title="עוד על שביתת האחיות"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן