Skip to content

סבתא שהבריחה קוקאין לאינדונזיה צפויה לעונש מאסר כבד

לינדזי ג'ון סאנדיפורד נעצרה כשברשותה כמעט חמישה ק"ג קוקאין, כמות הנחשבת למיועדת לסחר. התביעה נמנעה מלדרוש עונש מוות, אבל סאנדיפורד עלולה לבלות בכלא עד לאחר שכבר ימלאו לה שבעים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התביעה הכללית באינדונזיה הודיעה היום כי תדרוש להטיל עונש של 15 שנות מאסר בפועל על סבתא בריטית שהורשעה בהברחת קוקאין לאי באלי, שהוא אחד מיעדי התיירות המפורסמים בעולם.

לינדזי ג'ון סאנדיפורד (56) נעצרה בנמל התעופה דנפאסאר בחודש מאי האחרון, כשברשותה 4.79 קילוגרמים של הסם, שהוסתרו בדופן מזוודתה. בחקירתה הסגירה סאנדיפורד את מעורבותם של עוד ארבעה אנשים במבצע ההברחה – שלושה בריטים והודי אחד. התובע במשפטה, ליה פוטרה סטיאוואן, הסביר בבית המשפט המחוזי בדנפאסאר כי היא אשמה בביצוע פשע הקשור בסמים "באופן ברור ומשכנע".

כל המעורבים בפרשת ההברחה עומדים לדין בעת ובעונה אחת. אותו בית משפט עצמו דן אחת מהם, בריטית בשם רייצ'ל דוגאל לעונש של 12 חודשי מאסר, משום שלא דיווחה על ההברחה שעליה ידעה מראש. ביום רביעי נשלח אדם אחר ברשת, פול בילס, לארבע שנות מאסר בפועל, לאחר שנמצאו ברשותו כמה גרמים של חשיש, ואף שזוכה מאישומים רציניים יותר בנוגע להברחת סמים. משפטו של הבריטי הרביעי, ג'וליאן פונדר, שנאשם בהברחת סמים ובהחזקת סמים טרם הסתיים, וגזר הדין בעניינו יינתן בעוד כשבועיים. פונדר נעצר כאשר נצפה כשהוא לוקח חבילה שהייתה ארוזה כמתנה ושנשלחה אליו על ידי סאנדיפורד שבוע קודם לכן.

למעשה, יש הסבורים שסאנדיפורד יכולה להודות לאינדונזים על שהקלו בעונשה. העונש המירבי הקבוע בחוק האינדונזי למבריחי סמים הוא מוות. כמה מבריחים שנלכדו בעבר כשהם נכנסים לתוך המדינה ובכליהם סמים, נדונו למוות או, לכל הפחות, למאסר עולם.

באולם המשפט עטפה סאנדיפורד את ראשה בסארונג כחול, במטרה להקשות על צלמים. היא צפויה להציג את קו ההגנה שלה בדיון הבא, שיתקיים ב-3 בינואר.

אינדונזיה אוכפת בקשיחות רבה את חוקיה נגד הברחה, החזקה, שימוש וסחר בסמים. בשנת 2005, למשל, נלכדה רשת מבריחים אוסטרלית שכונתה "התשעה מבאלי". מתוך התשעה נדונו שניים למוות והם עדיין כלואים בתא הנידונים למוות. שבעת האחרים ספגו עונשי מאסר ממושכים. אוסטרלי נוסף, שאפל קורבי, שנשלח ל-20 שנות מאסר לאחר שנלכד ב-2005 כשבכליו 4.1 קילוגרמים של מריחואנה, הצליח להשיג לאחרונה קיצור של עונשו לחמש שנים, כחלק מתוכנית חנינות של נשיא אינדונזיה, סוסילו באמבאנג יודהויונו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן