Skip to content

האיחוד האירופי מטיל סנקציות חדשות על איראן

האיחוד האירופי קיבל החלטה בסוף השבוע על סנקציות כלכליות חדשות לאיראן, ולהכניס גופים ואישים נוספים לרשימה של ישויות עמם אין לנהל מגעים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האיחוד האירופי החליט בסוף השבוע על יישומן של סנקציות כלכליות, שהוחלט להטיל על איראן לפני כחודשיים בתגובה לפרויקט הגרעין האיראני, וזאת כדי לפגוע בהכנסות של אותן חברות אשר תומכות בפרויקט הגרעין האיראני, פורסם באתר האיחוד. כמו כן, הוחלט על ידי האיחוד האירופי על סנקציות כלכליות חדשות, ולהכניס גופים ואישים נוספים לרשימה של ישויות עמם אין לנהל מגעים.

חרם גם על אוניות תובלה מאיראן
חרם גם על אוניות תובלה מאיראן

הרגולציה שהתקבלה על ידי האיחוד האירופי כוללת בין היתר המשך חרם על מוסדות פיננסים, אלא אם כן ניתנה הרשות לנהל עמם מגעים. הרגולציה מיישמת סנקציות כלכליות, הכוללים סחר על גרפיט, מתכות, ציוד ואמצעים ימיים, ציוד ואמצעים לתעשיית הנפט, הגז והתעשיה הפטרוכימית וציוד תוכנה עבור ייצור תעשייתי.

בנוסף, הוחלט לאסור לייצא מוצרים אשר חשובים לתעשיות אשר נשלטות על ידי משמרות המהפכה או עבור התעשיה הגרעינית של איראן.

באתר האיחוד מצויין, כי האיחוד האירופי הוא פרטנר הסחר העיקרי של איראן ומהווה שליש מסך היצוא של איראן. בהחלטה צויין כי הרגולציה מדגישה אלו מוצרים מתעשיית הגז אין עוד לייבא לאיחוד האירופי. רוב המוצרים המיובאים לאיראן הם מוצרי אנרגיה כמו נפט וגז, כאשר מוצרים המיוצאים לאיראן הם בעיקר מכונות ואמצעי שינוע.

למרות ההודעה שיצאה לעיתונות על ידי האיחוד האירופי, באתר החדשות רויטרס התפרסם שלשום, כי חברת הספנות הסינית Zuhai Zhen Rong Company, אשר החלה את סחר הנפט בין איראן לסין, תמשיך ליבא נפט מאיראן בלי להוריד את הכמות המיובאת, למרות הסנקציות הכלכליות שהוטלו על ידי ארצות הברית והאיחוד האירופי. חברת Zuhai Zhen Rong כבר נמצאת תחת סנקציות כלכליות מצידה של ארצות הברית.

בניגוד לחברת Zuhai Zhen Rong Company, שממשיכה לייבא נפט בלי חשש מהחרפת סנקציות נגדה, חברת הנפט היפנית JX Nippon Oil & Energy הודיעה, כי ישנה אפשרות כי היא תשנה את היקף הנפט המיובא מאיראן ותקטין אותו, כפי שדווח באתר החדשות האיראני בשפה האנגלית Mehr News.

לא התקבלה תגובה מ-Zuhai Zhen Rong ומחברת JX Nippon Oil & Energy אשר מאשרות או מכחישות את הידיעות שפורסמו עליהן עד לפרסום ידיעה זו.

ללא קשר להחלטה על הרגולציה שהתקבלה, האיחוד האירופי החליט להכניס אדם אחד ו-18 גופים חדשים הקשורים לפרויקט הגרעין האיראני או כאלה המספקים תמיכה לממשל האיראני בתחום, לרשימה של גופים אשר יש להגביל את תנועותיהם בחו"ל ולהקפיא את נכסיהם. ההחלטה הזו את מספר הגופים המוחרמים ל-490 ומספר האישים ל-105.

התמונה באדיבות: http://www.freedigitalphotos.net, vichie81
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן