Skip to content

סקר עבור העבודה: רוב הבוחרים יצביעו חברתית-כלכלית

כך קובע מחקר חדש של היועץ האסטרטגי סטנלי גרינברג. הסקר מצביע כי רוב אזרחי ישראל חושבים שיוקר המחיה הוא הנושא החשוב ביותר שעל הממשלה לעסוק בו. נמצא כי 57% מהבוחרים יצביעו על פי נושאים חברתיים וכלכליים בעוד ש-28% יצביעו על פי הנושאים המדיניים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רוב ציבור הבוחרים בישראל יצביע על פי הנושאים החברתיים-כלכליים. כך קובע מחקר חדש של היועץ האסטרטגי סטנלי גרינברג, שנערך עבור מפלגת העבודה. סקר עומק שערך היועץ האסטרטגי, סטנלי גרינברג, מצביע כי רוב אזרחי ישראל חושבים שיוקר המחיה הוא הנושא החשוב ביותר שעל הממשלה לעסוק בו. הסקר שערך גרינברג באמצעות מכון טלסקר עבור מפלגת העבודה מצא כי 57% מהבוחרים יצביעו על פי נושאים חברתיים-כלכליים בעוד ש-28% יצביעו על פי הנושאים המדיניים.

סטנלי גרינברג (מקור: אתר החברה)
היועץ סטנלי גרינברג (מקור: אתר החברה)

במסגרת הסקר, נשאלו העונים מהו הנושא המרכזי שעל הממשלה להתעסק בו. בתשובה לשאלה זו, ענו 52%, כי יוקר המחיה הוא הנושא החשוב ביותר שעל הממשלה לעסוק בו. בסקר השתתף מדגם של 600 נשאלים, אשר רואיינו ראיונות ארוכים ומפורטים, הראיונות נעשו בסוף השבוע שעבר בימים ד' ו-ה'.

בנוסף, בתשובה לשאלה האם בבואם לקלפי יצביעו בפועל הנסקרים על הנושאים החברתיים-כלכליים או על המדיניים, ציינו 48% כי יצביעו על פי התחום החברתי-כלכלי, בעוד ש-35% ציינו כי יצביעו על פי התחום המדיני.

במסגרת המחקר, ציינו 71% מהנשאלים כי היו רוצים לראות בהנהגה מישהו שמאתגר את נתניהו בנושאים החברתיים-כלכליים ואשר יביא לשינוי בתחום זה. בהמשך לכך, ציינו 60% מהנשאלים שנחשפו לתוכנית לכלכלה הוגנת של יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ, כי הם תומכים בה, בעוד ש-40% ציינו כי מתנגדים לה.

במהלך המחקר, נדונה סוגיית הרגשות שחש הציבור בנוגע למועמדים. בעקבות זאת, נמצא כי 41% הגדירו את רגשותיהם כלפי נתניהו כחיוביים בעוד ש-40% הגדירו את רגשותיהם כשליליים. כלפי יחימוביץ (במקום השני ובפער לא גדול) הגדירו 33% מהנשאלים את עצמם כבעלי רגשות חיוביים לעומת, 43% שציינו כי חשים רגשות שליליים. בסקר נבדקו גם הרגשות של הציבור כלפי ליברמן, ש-54% מהנסקרים ציינו כי חשים כלפיו רגשות שליליים לעומת 29% שהגדירו את הרגשתם כלפיו כחיובית. בבדיקה שנעשתה כלפי ציפי לבני, נמצא כי 23% מהציבור בלבד חש רגשות חיוביים כלפיה, לעומת 60% החשים רגשות שליליים.

בסקר נבדקה גם תמונת המנדטים: הליכוד ביתנו – 36, העבודה – 20, הבית היהודי – 10, יש עתיד – 10, ש"ס – 9, התנועה – 8.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן