Skip to content

אל על מפעילה את הקו לפראג במתכונת שכר

הטיסות יבוצעו בסאנדור, במטוס עם 189 מושבים, ללא בידור, עם חלוקת ארוחות בסיסיות וללא מחלקות עסקים. ההחלטה מורידה עלויות תפעול ומרמזת כי אל על נערכת לקראת התחרות של השמים הפתוחים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החל מהיום כל טיסות אל על אל לפראג וממנה, טיסות LY521/522 , יתבצעו על ידי סאנדור, במתכונת טיסות שכר. כך מסר סניף ישראל של החברה, בהודעה ששיגר היום לסוכני הנסיעות.

מטוס סאנדור. אל על מפעילה אותה בטיסות שכר לפראג. (צילום: מיכאל מלצר. https://sites.google.com/site/mzaviationphotography)/
מטוס סאנדור. אל על מפעילה אותה בטיסות שכר לפראג. (צילום: מיכאל זלצר. https://sites.google.com/site/mzaviationphotography)/

הטיסות לפראג יפעלו במטוס רב מושבי עם 189 מושבים, במתכונת של מחלקת תיירים בלבד. כמו כן השתנה פרופיל השירות השתנה והינו זהה לפרופיל השירות הניתן בטיסות סאנדור. המשמעות היא שבטיסות לא יהיו מערכות בידור, יחולקו ארוחות בסיסיות בלבד ולא יהיו שירותי מחלקת עסקים.

להחלטה לבצע את הטיסות אל על בסאנדור, במתכונת טיסות שכר שתי משמעויות: הורדת עלויות תפעול והיערכות מתאימה לתחרות המתפתחת, בעקבות זחילת השמים הפתוחים לאזורנו, עוד לפני שנחתם ההסכם בעניין זה עם האיחוד האירופי ובוודאי לאחר החתימה על ההסכם.

גורמים בכירים בתעשיית התעופה בארץ שאיתם דיברנו מסרו, כי אל על חייבת להפוך את סאנדור מחברת שכר לחברת Loe Cost ולהפעיל באמצעותה טיסות מוזלות, כדי להתחרות בשינויים שכבר מתבצעים בענף.

בין השינויים: לופטהנזה צימצמה את היצע המושבים שלה ב-15% בטיסותיה לישראל וממנה, באמצעות מעבר לשימוש במטוסים קטנים יותר, אך יחד עם זאת מחודש נובמבר 2012 החלה להפעיל קו טיסות חדש בין תל אביב לדיסלדורף; בריטיש איירווייס הוסיפה טיסה יומית שלישית בקו בין תל אביב ולונדון, אך החליפה את מטוסי הבואינג רחבי הגוף שפעלו בקו למטוסים קטנים יותר מדגם .A321; חברת ה-Low Cost איזיג'ט חנכה קו טיסות חדש בין תל אביב ומנצ'סטר, אשר מצטרף לטיסות שהיא מפעילה בקווים בין תל אביב ללוטון (7 טיסות שבועיות), ז'נבה ובאזל ( 4 טיסות לכל אחד מהיעדים האלה) וחברת ה-Low Cost ההונגרית Wizz Air החלה להפעיל 3 טיסות שבועיות בקו תל אביב-בודפשט.

אל על לא פירסמה עדיין את תוכניתה האסטרטגית לשנים הבאות, אך יתכן והחלטתה לבצע את הטיסות לפראג במתכונת טיסות שכר מרמזת, כי היא בדרך הנכונה בתחרות המתפתחת, ללא עצירה, של השמים הפתוחים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן