Skip to content

יאיר שמיר: יש דברים שגם אני מפחד לומר מחשש הפרקליטות

מס' 4 ברשימת הליכוד ביתנו: "התנהלות הפרקליטות בפרשת השגריר היא בעייתית בלשון המעטה ואם כך מתנהגים בשר בכיר בישראל, מה יכול לצפות האזרח מן השורה? צריך לתקן את המעוות בפרקליטות אבל אף אחד לא מוכן להתמודד עם הנושא מתוך פחד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יאיר שמיר, מס' 4 ברשימת הליכוד ביתנו מתח היום ביקורת קשה על התנהלות הפרקליטות בפרשת אביגדור ליברמן. שמיר, שהתארח היום באירוע שבתרבות בקריית מוצקין, אמר שאנשים רבים שפרשו ממערכת המשפט והפרקליטות מבקרים גם הם את התנהלותה של הפרקליטות.

"שנים רבים חיפשו את אביגדור ליברמן ולבסוף החקירה הסתיימה בקול ענות חלושה, אבל העיקר שבתקשורת כבר הרשיעו אותו", אמר שמיר. "לאחר כתב האישום השולי שהוגש נגדו, הסיר ליברמן את חסינותו לאלתר וביקש להוכיח את חפותו בבית המשפט. התנהלות הפרקליטות בפרשת השגריר היא בעייתית בלשון המעטה ואם כך מתנהגים בשר בכיר בישראל, מה יכול לצפות האזרח מן השורה?"

יאיר שמיר: "לדני איילון יש חשבון אחר עם ליברמן" (צילום: ויקיפדיה)
יאיר שמיר: "לדני איילון יש חשבון אחר עם ליברמן" (צילום: ויקיפדיה)

שמיר אמר כי צריך לתקן את המעוות בפרקליטות אבל אף אחד לא מוכן להתמודד עם הנושא מתוך פחד. "יש דברים שגם מפחד לומר מחשש הפרקליטות", אמר. בהתייחסו לעדותו של דני אילון אמר שמיר שישנן גרסאות של עדים בפרשה התומכות בעדותו של שר החוץ לשעבר ולא בעדותו של אילון, שלו יש "חשבון אחר עם ליברמן".

בהתייחסו לדבריו של דרעי בדבר ה"רוסים והלבנים" אמר שמיר: "זוהי התבטאות חמורה ושטותית שיוצאת מפיו של אסיר משוחר שחוזר עכשיו ויורה לכל עבר. צריך לזרוק את השד העדתי לעזאזל". על נפתלי בנט אמר שמיר כי הוא משב רוח רענן "אבל ציפיתי ממנו שיגיד 'מעדתי, טעיתי'. במקום זה הוא התפתל. זה לא נראה טוב".

בהתייחסו לדבריה של ציפי לבני בנושא התהליך המדיני עם הפלסטינים אמר שמיר כי היא מזהה את המציאות נכונה, אבל פתרונותיה וירטואליים. "לא לכל דבר יש נוסחה ורצפט. אנחנו אנשים מבוגרים. אני באתי הנה עם שיער כסוף בן 67 ואני לא המשיח. אני כן יודע שאני בא מעולם העשייה. דיברת – לא בטוח שעשית. היא עמדה פה והציגה כאן הישגי נייר. היא השיגה הכול על הנייר אבל אף אחד לא קיבל את זה. איפה היא הייתה בהתנתקות? קרה לנו טוב? קרה להם טוב?"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן