Skip to content

רגע לפני חצות: המשקאות לנשיקה של 2013

אינספור בקבוקי שמפניה ייפתחו הלילה בחצות עם נצנוצה של שנה אזרחית מספר 2013. מבט קצר למבחר משקאות שימתיקו את כניסתה של השנה הבאה אלינו לטובה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלפי אזרחי ישראל יחגגו יחד עם שאר העולם את השנה האזרחית החדשה בערב רווי כוהל. למרות חגיגות הליל, שנת 2012 רשמה ירידה של 5% בהוצאה הפרטית על משקאות כהילים בשוק הישראלי.

ענף היין והמשקאות הכהילים מגלגל כ-5 מיליארד שקל מדי שנה, מתאפיין בתחרות מאוד אגרסיבית בשל מיעוט היבואנים והמפיצים, וכן בשל השיווק והקידום המאוד חזק של מספר קטן של משקאות משכרים.

במדינת ישראל נמכרים כ-40 מיליון בקבוקי יין בשנה (ייבוא וייצור מקומי), וההכנסות מענף זה מוערכות בכ-2 מיליארד שקל. מענף הבירה, מסתכמות המכירות בכ-1 מיליארד שקל מדי שנה.

מבין המשקאות בעלי אחוז הכוהל הגבוה יותר, הוודקה אחראית ל-49% משוק המכירות בבקבוקים, ואילו הוויסקי תופס נפח של 27% מההכנסות בתחום.

מה מומלץ לפתוח הערב?

שמפניה " לואי דה סאסי"

בית השמפניה לואי דה סאסי בצרפת נוסד בשנת 1633 ועובר בירושה מדור לדור עד עצם ימינו אלה. היקב המשפחתי התאים את עצמו עם הזמן לכל ההתפתחויות המודרניות שחלו בתחום, והוגדר על ידי מועצת היין הצרפתית כאחד מיצרני השמפניה המובילים. לארץ מגיעות שתי שמפניות כשרות:

750 מ"ל, ברוט גראן קרו לבן – 300 שקל, ברוט גראן קרו רוזה – 400 שקל

קאווה ברצלונה F. C. BARCELONA

מותג קאווה איכותי מספרד, שנתקבל בזיכיון בלעדי מקבוצת הכדורגל הגדולה בעולם. היין המבעבע והיבש בעל צבע קש בהיר עם שובל מוזהב וירוק. האף מעניק בשומת של פירות הדר וחומץ בלסמי. הפה מפגין חומציות טובה ובועות קטנות. הסיומת ארוכה ואלגנטית, תוך סיום עם חומציות מתקתקה ומאוזנת. אידיאלי למנות דגים ופירות ים, מרקים, גבינות וירקות בתנור.

750 מ"ל, 40 שקל

קאווה "אל פדוראל" – "Heretat El Padruell Brut"

גם כאן קאווה איכותית ממחוז פנדס שבספרד, ענבי המאקאבאו, פארלדה ושארלו נבצרו בבציר ידני, וכל זן הוכנס בנפרד למיכלי נירוסטה, לתסיסה מבוקרת. אחרי התסיסה במיכלים מערבבים בין זני הענבים השונים ליין אחיד אחד, לביקבוק ותסיסה שנייה, עם השמרים בתוך הבקבוק. לאחר התסיסה מוסיפים לקאווה מעט סוכר הקובע את רמת המתיקות הרצויה. האל פדוראל מתאפיין בצבע זהוב קש, בשומות של תפוח ירוק ופירות הדר. משקה צעיר בעל חומציות מתונה וסיומת חלקה.

750 מ"ל, 40 שקל

פרוסקו Canti Prosecco NV DOC

המשקה האיטלקי המבעבע אינו תערובת של זני ענבים שונים, כי אם זן יחיד ושמו פרוסקו. תהליך הייצור של המשקה הזהוב מיוחד: בניגוד לקאווה שעוברת תסיסה עם שמרים בקבוק, התסיסה השנייה של הפרוסקו מבוצעת במיכלים מיוחדים, ורק לאחר מכן מעבירים את המשקה לבקבוקים. הפרוסקו מתאפיין בניחוחות עדינים של פירות ובסיומת חלקה.

750 מ"ל, 50 שקל


וודקה טרי אוליבס 

קשה לכם להסתדר עם יין מבעבע, ומעדיפים וודקה? בעקבות הצלחת ההשקה של המותג טרי אוליבס, על מגוון טעמיו השונים (ברי, טריפל אספרסו, קייק, דוד ונקי) לפתיחה של שנה מתקתקה מומלץ עם הטעם החדש טרי אוליבס באבל (Bubble), וודקה בטעם מסטיק, טעם מפתיע ביותר, שמשלב טעמי פירות קלאסיים עם וודקה סופר פרימיום.

750 מ"ל, 170 שקל

תמונת 2013 באדיבות: http://www.freedigitalphotos.net, MR LIGHTMAN

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן