Skip to content

המשך תיקון החוק לעידוד השקעות הון יהיה לאחר הבחירות

לפי הצעת החוק מ/735 יראו מפעל כתורם לעצמאות הכלכלית של משק המדינה וכמפעל בר תחרות התורם לתוצר המקומי הגולמי, אם 25% או יותר מהכנסתו לשוק מסוים, המונה 14 מיליון תושבים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הצעת חוק מ/735 אושרה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת בתחילת נובמבר השנה. בשל הבחירות הקרבות ויציאתה של הכנסת ה-18 לפגרת בחירות, לא קודמה הצעת החוק לאחר הקריאה הראשונה. יחד עם זאת, ובתיאום בין משרד המשפטים ובין הנהלת האוצר ורשות המסים, יקדם משרד האוצר את הצעת החוק עם כינון הכנסת החדשה, בהתאם למתווה שקבוע בה, לרבות לעניין תחולתה מיום 1.1.2012. זאת, במטרה לוודא כי רק מי שזכאי להטבות על פי חוק עידוד השקעות הון בהתאם לתכלית החוק, אכן יזכה להן.

לפי הצעת החוק מ/735 בתיקון לחוק עידוד השקעות הון, יראו מפעל כתורם לעצמאות הכלכלית של משק המדינה וכמפעל בר תחרות התורם לתוצר המקומי הגולמי, אם 25% או יותר מכלל הכנסתו ממכירות המפעל בשנת המס הן לשוק מסוים ,המונה 14 מיליון תושבים לפחות. כן נקבע בתיקון מנגנון עדכון אוטומטי למספר התושבים שיראו כשוק מהותי, של 2% לשנה, כהתאמה לקצב גידול האוכלוסייה בעולם.

דעות שגויות

לאחרונה נשמעו טענות המגובות בחוות דעת של מייצגים בשוק הפרטי, בדבר תחולת ההטבות בחוק על חברות אשר מוכרות את מלוא תוצרתן בשוק הישראלי. עמדת רשות המסים ומשרד המשפטים הינה כי חוות דעת אלה שגויות.

לאור האמור לעיל, רשות המסים שבה ומבהירה כי תפעל כנגד חברות אשר יאמצו פרשנות בהתאם לחוות הדעת, וזאת בדרך של הוצאת שומות והטלת קנסות גירעון במקרים המתאימים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן