Skip to content

נער נעצר לאחר שהיכה סוס מורעב ופצוע

התעללות בסוסים ובחמורים היא תופעה יומיומית. צעירים רוכשים אותם בזול ומזניחים אותם, אך מכיוון שרוב האוכלוסייה בישראל אינו חשוף לבעלי חיים אלה - המודעות בנושא כמעט לא קיימת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בן 16 נעצר ביום שישי בכפר טובא זנגריה שבגליל העליון, לאחר שהכה סוס פצוע ורזה בזמן שרכב עליו. לוחמי יס"מ שביצעו סיור באזור הכפר הבחינו בנער הרוכב על הסוס, שאת מצבו הגדירו "שלד עצמות עטוף בעור". בנוסף לכך הבחינו השוטרים כי על גופו של הסוס יש פצע ענק, שנגרם כנראה מאוכף. על פי החשד, הנער הרוכב על הסוס הכה אותו נמרצות במקל, ונערים שהלכו לצידו הכו גם כן את הסוס, שכבר לא ניסה לברוח.

הסוס האומלל ואחד ממושיעיו (צילום: משטרת מחוז הצפון)

בעוד הצעירים מנסים לעזור לנער המכה לברוח עם הסוס עצרו השוטרים את הקטין, ולאחר חקירתו בתחנת המשטרה בראש פינה יועבר הטיפול בעניינו למחלקת התביעות לגיבוש כתב אישום.

משם הועבר הסוס לטיפול עמותת "פגסוס" למען סוסים וחמורים בישראל. כעת הוא שוכן במתקן העמותה, שם ישוקם פיזית ונפשית.

>>> מידע נוסף על הפרשה בדף הפייסבוק של עמותת פגסוס

צביקה תמוז, מנהל העמותה, מסר למגפון כי מצב הסוס אינו טוב, אך עם טיפול נכון הוא יחלים בתוך כמה חודשים. "יש לו רזון קיצוני ופגיעה בגבנון כתוצאה מהאוכף, כמו כן יש לו פציעה ברגל בין הפרסה לבשר", אמר תמוז והוסיף: "הסיכויים שלו להחלים טובים, כי מעבר לפציעה ברגל הבעיה העיקרית זה הרזון. אנחנו מאמינים שיידרשו לו כשלושה חודשים לחזור למשקל נורמלי".

לדברי תמוז, תופעת ההתעללות בסוסים וחמורים היא תופעה יום-יומית. צעירים רוכשים סוסים וחמורים במחיר זול ולא מטפלים בהם כמו שצריך. אך מכיוון שרוב גדול מהאוכלוסייה בישראל אינו חשוף לבעלי חיים אלה – המודעות לכך כמעט לא קיימת.

לגבי עתידו של הסוס המיוסר אמר תמוז: "בחודש הראשון אנחנו נטפל בו ונאכיל אותו היטב, ולאחר מכן נחפש מישהו שיאמץ אותו, ימשיך לטפל בו ולא ירכוב עליו".

[related-posts title="עוד בנושא התעללות בבעלי חיים"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן