Skip to content

שוב נאלצה ש"ס להוריד חלק מתשדיר תעמולה שלה

בתשדיר תעמולה ששידרה ש"ס הוצגה אשה זקנה כערירית הזקוקה לעזרה, בעוד בני משפחתה מטפלים בה במסירות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תשדירי ש"ס ממשיכים להכות. אחרי התשדיר על "כוכבית גיור" שחולל סערה וירד מלוח שידורי התעמולה, נאלצה ש"ס להוריד מתשדיר תעמולה אחר שלה קטע שבו הוצגה אשה זקנה, כערירית הזקוקה לעזרה – בעוד שבמציאות משפחתה מסייעת לה ומטפלת בה במסירות.

הדבר קרה לאחר שמשפחתה של האישה – שהיא ובתה צולמו בתשדיר מטעם רשימת ש"ס –  התלוננה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית.

ש"ס שוןב נאלצה להוריד קטע משידור תעמולה שלה (צילום: מתוך תשדיר התעמולה של ש"ס)
ש"ס שוב נאלצה להוריד קטע משידור תעמולה שלה (צילום: מתוך תשדיר התעמולה של ש"ס)

המדובר בנעמה יוסף, בנותיה יונה עובד ונורית גיספן ובניה אשר ונסים יוסף – ששיגרו לוועדת הבחירות המרכזית מכתב תלונה באמצעות עורך הדין אילן וינדר.

במכתב התלונה מציין עו"ד וינדר כי בני המשפחה צפו אמש בתשדירי הבחירות ולתדהמתם – במסגרת התשדיר של ש"ס, שבו הוצגו קשישים כאנשים עריריים, עזובים, מוזנחים וזקוקים לעזרה ולסיעוד – הופיעה גם נעמה יוסף בצילום תקריב, "כצילום שאמור להשאיר את הרושם החזק ביותר והאפקט הדרמטי, של זקנה ערירית הזקוקה לעזרה ולעורר את רגשות הצופים.

"הגב' יוסף הינה בת למעלה מתשעים", נאמר בהמשך מכתב התלונה. "בני משפחתה, לרבות מרשי, מסייעים לה באופן יומיומי ומטפלים בה במסירות משפחתית אמיתית. הגב' יוסף שצלילותה אינה כבעבר, אינה זוכרת כי הסכימה לצילומה או כי הסכימה להכללת צילומיה בתשדיר האמור. ממילא, אף אם התקבלה הסכמתה, אין המדובר בהסכמה מודעת. אף אחד מבני משפחתה של הגב' יוסף לא התבקש ולא הסכים לצילומה ולהכללת דמותה בתשדיר.

"המדובר בשימוש ציני ומניפולטיבי בדמותה של הגב' יוסף, תוך פגיעה חמורה בפרטיותה של הגב' יוסף ובני משפחתה, הוצאת לשון הרע על מרשי, המטפלים במסירות בגב' יוסף", נאמר במכתב. "עצם הצגתה כאשה ערירית ועזובה גרם למרשי עוגמת נפש רבה ובושה גדולה. הרושם הנוצתר בכוונת מכוון, הוא כי המדובר בקשישה שבני משפחתה מזניחים את הטיפול בה בערוב ימיה. מאחר ולא ניתן לטעות בזיהוייה של הגב' יוסף בתשדיר, עלולים כמובן כל המכירים אותה ואת בני משפחתה, לסבור כי כך הם פני הדברים".

העניין הובא בפני יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין – ולאחר שיג ושיח, הסכימה ש"ס כי לא יעשה עוד שימוש בתמונת הקשישה. בהתאם לכך הורד קטע זה מתשדירי ש"ס היום ולא יוצג עוד.

1 Comment

  1. גיא
    11 בינואר 2013 @ 13:14

    הידעתם שמטרתם של הרבנים לדאוג שהציבור שלהם יחייה בעוני מחפיר, תחת כפייה וסבל תמידיים?

    רמב"ם, משנה תורה, ספר המדע, הלכות תלמוד תורה, פרק ג': על האדם להקדיש את כל חייו ללימוד ועמל על התורה (ואין מצווה יותר חשובה מכך), גם ביום וגם בלילה. למידת התורה קודמת לכל מעשה אחר. על האדם ולחיות חיים של סבל, רעב וצער. על לומד התורה להיות מדוכא ומיוסר ולהימנע מתענוגות החיים. עליו לעבוד מעט רק אם אין לו מה לאכול ואת כל שאר זמנו יקדיש לעיסוק בתורה. דברי התורה לא מתקיימים אם מי שלומד אותם עושה זאת בזמן שהוא נינוח ושבע ושליו, אלא רק מתוך "המתה עצמית" וייסור הגוף וחוסר שינה. מצווה להעביר את הלילה בלימוד תורה ועיסוק בה – כל בית שאין נשמעים בו דברי תורה בלילה תבוא בו אש. כל מי שיכול לעסוק בתורה ולא עוסק בה, ופורש להבלי העולם וזונח את התורה, מבזה את אלוהים ואת דבריו.

    הגיע הזמן שנצא מהחושך הזה!

    מפלגת אור – להפרדת מוסדות הדת מהמדינה.

    שואפת למדינה נאורה ודמוקרטית, אשר תתנהל על פי עקרונות השוויון, ההומניזם, כבוד האדם וחירותו, פלורליזם וסובלנות;
    ביטול התמיכה הציבורית במערכות החינוך המגזריות הקיימות (כ-70% מתלמידי ישראל לא מתחנכים במערכת החינוך הממלכתי כללי), ויצירת מערכת חינוך שוויונית לכלל אזרחי המדינה, אשר תקנה ערכים הומניים ודמוקרטיים, ותחנך לתבונה, יצירתיות, פתיחות, אהבת האדם, השכלה ומדע.
    עמוד הפייסבוק:
    http://www.facebook.com/Or.party
    מצע המפלגה:
    http://www.orr.org.il/index.php?option=com_content&view=article&id=1

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן