Skip to content

כביש 10 בדרום נסגר לתנועה עד 2014

על פי צו הרמטכ"ל, נסגר הכביש לתנועה מכרם שלום ועד צומת סיירים בדרום. הנחת העבודה בצה"ל היא כי נסיונות הירי והפיגוע מצד מבריחים וגורמי טרור יימשכו. התנועה תתאפשר רק בתאום מראש ועם רישוי שינפק צה"ל. ההחלטה כוללת איסור תנועה בשטח של 300 מטר מהגבול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על פי החלטת הרמטכ"ל, בני גנץ, כביש 10 ייסגר לתנועה אזרחית למשך כל שנת 2013. על כך הודיע דובר צה"ל אמש (חמישי). הכביש, המשתרע לאורך 180 ק"מ מרצועת עזה בצפון ועד צומת סיירים בדרום, ייסגר לתנועה  מכרם שלום ועד צומת סיירים. האיסור כולל גם את האזור הנמצא כ-300 מטרים ממזרח לכביש עצמו.

בהיתר צה"ל בלבד. כביש 10 (צילום: דו"צ)
בהיתר צה"ל בלבד. חסימת כביש 10 (צילום: דו"צ)

החלטת הרמטכ"ל נחתמה ב-30 בדצמבר, אך פורסמה אמש. לפי הצו, באזור יוצבו שלטים בדרכי הגישה המרכזיות, ו"בהתאם לצורך יוצבו גם מחסומים. הכניסה למרחב הסגור והמעבר במחסומים יותרו רק בכפוף להצגת רישיונות או לקיומם כמפורט בצו זה".

ההחלטה מגיעה מייד לאחר השלמת גדר המערכת מכרם שלום ועד עין נטפים. מדובר ב-230 ק"מ של מכשול גבול עשוי מתכת, שעלותו הייתה כמיליארד שקלים. בעבר כבר נסגר הכביש לתנועה בצו אלוף פיקוד הדרום, טל רוסו.

כביש 10 (צילום: דניאל ונטורה, ויקימדיה)
האיסור חל גם על 300 מטר ממזרח לכביש 10 (צילום: דניאל ונטורה, ויקימדיה)

בפיקוד דרום קיימת הערכה, כי למרות בניית מכשול הגדר ימשיכו מבריחים מחצי האי סיני או גורמי טרור לנסות לבצע פיגועים באמצעות הנחת מטענים או ירי לעבר כלי רכב או אזרחים שיגיעו לטייל במקום. הצו אוסר גם על הגעת אזרחים למרחק של 300 מטרים מהגבול, כלומר איסור מוחלט על התקרבות לגבול עצמו. איסור דומה לא קיים כמעט בשום מקום אחר בדרום, למעט אולי בחלקים מעוטף עזה, אף כי שם מתבצעות עבודות חקלאיות בהיתר סמוך לגדר עצמה.

לפי דובר צה"ל "בוצעה בצה"ל עבודת מטה מקיפה… שלקחה בחשבון את שיקולי הביטחון ואת המציאות הביטחונית בשטח… מול הרצון לשמור על שגרת החיים של אזרחי ישראל במרחב ולמנוע פגיעה במרקם החיים של תושבי האזור".  בצה"ל מודאגים מהאפשרות של ניסיונות לחצות את הגדר ומירי נ"ט או צלפים, דבר שהמכשול לא יעצור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן