Skip to content

"נתניהו משקר, כשהוא אומר שלא יעלה מסים על מעמד הביניים"

בתגובה לדברים שאמר נתניהו, לפיהם לגירעון הענק לא תהיה השלכה משמעותית על אזרחי ישראל, אומרת יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ'': "נתניהו ימשיך באותה מדיניות שריסקה את ישראל בעשור האחרון - קיצוצים והעלאות מיסים על מעמד הביניים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ׳, אומרת כי נתניהו משקר לציבור כשהוא אומר שלא יעלה מיסים על מעמד הביניים אחרי הבחירות.

דבריה של יחימוביץ' נאמרו בתגובה לדברי נתניהו כי "הגירעון הוא פחות או יותר צפוי". לדברי נתניהו, שנאמרו אתמול: "ציפינו ל-3.9% – וזה הבדל של שלוש עשיריות האחוז. אני לא חושב שזה ישליך השלכה משמעותית על אזרחי ישראל". דבריו אלה סתרו הערכות של האוצר שצוטטו בתקשורת, לפיהן בכירים באוצר אומרים כי לא יהיה מנוס מקיצוצים ומהעלאות מסים.

יחימוביץ': "נתניהו משקר לציבור" (צילום: ציפי מנשה)
יחימוביץ': "נתניהו משקר לציבור" (צילום: ציפי מנשה)

"כל עוד נתניהו ימשיך להיות ראש ממשלה, ולא משנה מי יחזיק את ידו או ישב לידו, הוא ימשיך באותה מדיניות שריסקה את ישראל בעשור האחרון – קיצוצים והעלאות מיסים על מעמד הביניים", אמרה יחימוביץ'. "הוא יבטל את חוק חינוך חובה חינם מגיל שלוש, יקצץ את סל התרופות, ימחק את תקציב המדען הראשי, יעלה את המע״מ – וימשיך לתת פטורים ממיסים לחזקים ביותר.

"נתניהו כשל בניהול כלכלת ישראל, איבד את הקשר עם המציאות הכלכלית האמיתית, והוא מסכן את עתידה הכלכלי של המדינה", אומרת יו"ר העבודה. "הגירעון השערורייתי שנתניהו יצר – שמשמעותו צ׳ק שנתי של 18,000 שקלים, שכל משפחה תצטרך לשלם מיד אחרי הבחירות – מעידים יותר מכל על התרסקות המבנה החלול של כלכלת נתניהו: הרבה מילים יפות וקישוטים, אך בלי יסודות יציבים. את נתניהו מעניין רק נתניהו, ולעזאזל מעמד הביניים", אומרת יחימוביץ'.

ח"כ פרופסור אבישי ברוומן, ראש המטה החברתי-כלכלי במפלגת העבודה, אומר: "מטריד לראות, איך נתניהו ושטייניץ ממלאים פיהם מים, ולא מוכנים לחשוף לציבור את הגזירות והתקציב שהם מכינים לנו לאחרי הבחירות. הגרעון שאליו נכנסנו הוא תוצאה של ניהול כושל ובלתי אחראי – ניהול שאפשר לחלק את אוצרות הטבע שלנו; שהביא למתן הטבות מפליגות לעשירים ביותר, והזניח את מעמד הביניים ואשר גם כשל גם בניהול ההוצאות הממשלתיות. הגיע הזמן שנתעורר מאשליית הצמיחה של ממשלת הליכוד ביתנו, ונעבור לשיטה כלכלית שתגדיל למעמד הביניים את הנטו, תביא לצמיחה אמיתית ותצמצם את הפערים הבלתי נסבלים, שהגענו אליהם".

מנכ"ל משרד האוצר, דורון כהן, אמר היום במשדר "חצי היום" ברשת ב', כי נתוני הגרעון שפורסמו אתמול (א') היו ידועים מראש ולא הפתיעו את הנוגעים בדבר. לדבריו הנתון לא יפגע ביציבות הכלכלית וביכולתה של ישראל לגייס אשראי זול בשווקים הפיננסיים. עוד אמר כהן, כי על הממשלה שתוקם לאחר הבחירות לקצץ כ-14 מיליארד שקלים מתקציב המדינה כדי לעמוד ביעד הגרעון שנקבע – 3%.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן