Skip to content

יחימוביץ' קוראת להקים ממשלת חירום כלכלית-חברתית

במסיבת עיתונאים שכינסה הערב אמרה יו"ר העבודה, כי היא היחידה שתוכל להגיע לעסקת חבילה במשק. "היכולת שלי היא לכנס יחד בשולחן דיון משותף ומתוך כבוד את הממשלה, המעסיקים, העובדים וכל הגורמים במשק ולא להלום בהם, אלא להגיע להסכמה משותפת. זו לא גזירת גורל, זו תוצאה של מדיניות כושלת מכוונת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ' קראה הערב להקמת ממשלת חירום חברתית-כלכלית, במסיבת עיתונאים שכינסה ביחד עם ח"כ אבישי ברוורמן, ח"כ לעתיד אראל מרגלית והחשב הכללי לשעבר, ירון זליכה,  בעקבות הנתונים על הגרעון החמור שיצר נתניהו בשנות שלטונו.

ממשלת חירום חברתית-כלכלית. שלי יחימוביץ (צילום: ציפי מנשה)
ממשלת חירום חברתית-כלכלית. שלי יחימוביץ (צילום: ציפי מנשה)

יחימוביץ' אמרה כי התנהלותן הפוליטית והערכית של ראשי המפלגות האחרות, בגוש המרכז-שמאל, היא בלתי נתפסת: "הנהג הזה שנוהג באוטובוס עשה תאונת דרכים קשה ואי אפשר להיות טרמפיסטים לידו", אמרה בהתייחסה לנתניהו. "כבר אין להם דרישות, הם זוחלים לממשלתו. אם הם לא רוצים בהמשך שלטון נתניהו, אם הם רוצים להחליף אותו, כך לא מתקנים חברה, מדינה וכלכלה. אני קוראת להם לחבור אלי במאמצים שלי בשבוע הקרוב להחליף את נתניהו ולכונן כאן ממשלת חירום חברתית- כלכלית בראשותי, במקום הנהג הכושל שליד ההגה".

יחימוביץ' אמרה כי בעוד שאר המפלגות קיפלו את הזנב ומנהלות מו"מ קואליציוני עם נתניהו, העבודה נשארה המפלגה היחידה שמנהלת מאבק להחלפת השלטון. "אנחנו יכולים להחליף את נתניהו ולהקים ממשלת חירום כלכלית בראשותנו. כל השאר לא מסוגלים ולא יודעים לתקן. היכולת שלי היא לכנס יחד בשולחן דיון משותף ומתוך כבוד את הממשלה, המעסיקים, העובדים וכל הגורמים במשק ולא להלום בהם, אלא להגיע להסכמה משותפת. זו לא גזירת גורל – זו תוצאה של מדיניות כושלת מכוונת".

יחימוביץ' אמרה גם כי היא נדהמה מחומרת הנתונים שהתפרסמו על היקף הגרעון כיוון שמדובר בנתונים שניסו בממשלה להסתיר מהציבור הישראלי.  "אנחנו מדברים על 39 מיליארד שקל. כשאנו מחלקים את זה בין שני מיליון משפחות בישראל המשמעות פשוטה – כל אחד יצטרך לשלם 18 אלף שקל לכיסוי הבור שיצר נתניהו. לא מדובר על הרחבת גרעון מכוונת לצורך פיתוח תשתיות ותיקון החברה אלא על גרעון שנוצר מתוך חוסר שליטה.

"הכשל המרכזי והקשה ביותר של נתניהו הוא הפגיעה המתמשכת במחולל הצמיחה החשוב ביותר במשק, בחברה ובמדינה", אמרה יו"ר העבודה. "מחולל הצמיחה הזה הוא מעמד הביניים. זה קורה כשמעמד הביניים נמעך- מצד אחד מייקרים לו את המזון והדיור ומצד שני שוחקים את שכרו, הולמים בעסקים הקטנים והבינוניים ולוקחים לו את שירותי הבסיס של חינוך ובריאות. אי אפשר לחסל את מעמד הביניים ועדיין להשאיר את מנוע הצמיחה המרכזי. אנחנו רואים את תוצאות המהלך הזה עכשיו. כשנתניהו הלם בחברה הישראלית בכל שלב, אמרו שהוא גאון במאקרו כלכלה דיברו איתנו על אי של יציבות בעולם כלכלי קורס – והנה עכשיו גילינו שנתניהו רחוק מלהיות גאון במאקרו כלכלה. מי שקלקל לא יכול לתקן. מי שקלקל לא יכול להמשיך להיות ראש ממשלה בישראל".

יחימוביץ' התייחסה לגיהנום החברתי שיתחולל אם נתניהו ייבחר שוב: "אנחנו יודעים מה הוא מתכנן אם  יבחר – עוד מאותה המחלה: העלאות מע"מ, העלאת מסים בשיעור של 10 מיליארד שקל לפחות, שמתוכם חלק גדול יהיה מיסים עקיפים ולא צודקים, כמו מע"מ ודלק. הוא ימעך עוד יותר את מעמד הביניים, יהפוך אותו לעני ויחסל את מנוע הצמיחה המרכזי של המשק".

ראש המטה החברתי- כלכלי במפלגת העבודה פרופ' אבישי ברוורמן אמר: "יש כלכלה שהיא אחראית. מפלגת העבודה תלך בכל הכוח נגד תכנוני המס האגרסיביים והמיסוי שמעדיף עשירים. אפשר גם אחרת והדבר החשוב ביותר הוא שאנשים שוקלים לתת צ'אנס לנתניהו כדי לקבל מכה שנייה. מה שעשה בפעם הראשונה הוא יעשה בפעם השנייה. יש פה מדיניות חסרת אחריות הפוגעת באוכלוסיה ואת נתניהו ושטייניץ צריך להחליף. כבר שנים שאין לנו שר אוצר שמנהל ולכן חייבים לעשות שינוי".

"תכנית העבודה תשקם את מעמד הביניים ותגביר את הצמיחה". פרופ' ירון זליכה (צילום: טלי קורל)
"המדיניות הזו תחולל טרגדיה כלכלית". פרופ' ירון זליכה (צילום: טלי קורל)

פרופ' ירון זליכה, דיקן הפקולטה לכלכלה במרכז האקדמי קרית אונו ולשעבר החשב הכללי באוצר אמר: "החלטתי להעלות מדרגה מכיוון שאני חש דאגה עמוקה נוכח המתרחש במשק הישראלי, בחברה הישראלית ונוכח הקריסה ההולכת וגוברת של מעמד הביניים. ברמה האישית אני מרגיש מאוד נוח לתקוף את המדיניות הכלכלית מאחר ואין איש במדינה הזו שהזהיר יותר ממני את נתניהו שמדיניותו תמוטט את המשק הישראלי ואת המעמד הביניים. נתניהו הוא מי שעשה זאת והוא לא מתכוון לשנות. אנחנו עוד נתגעגע לגרעון של 40 מיליון שקל. לא את הגרעון צריך להחליף את המדיניות צריך להחליף. יש לי אזהרה דומה לזו שהזהרתי את נתניהו יומיים אחרי הבחירות. המדיניות הזו תחולל טרגדיה כלכלית".

ראש מטה היי טק ועסקים קטנים במפלגת העבודה, ד"ר אראל מרגלית, אמר: "נתניהו מגדיר עצמו כשר על כלכלי. כשפקידי האוצר ובנק ישראל אמרו לו שתחזיותיו אינן סבירות הוא התכחש אליהן. אנחנו במצב עגום ביותר שקשה לעמוד בו ואחד המקומות בהם קיצצו זו דווקא העזרה לעסקים הקטנים ולעולם הטכנולוגי. המדען הראשי קוצץ ב-40%. 450 אלף עסקים קטנים, סובלים ממחנק אשראי בעייתי ביותר. וגם ההיי טק שממשיך להצליח, עושה זאת למרות ולא בזכות הממשלה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן