Skip to content

לפיד: "תומך בחוק הקלון הכלכלי ובחוק התספורות"

בתשובה לשאלות מגפון ענה לפיד כי הוא תומך גם בהמשך כהונתו של סטנלי פישר כנגיד בנק ישראל ובהכנסת תחרותיות לענפי הבנקים והמזון, כדי להוזיל את המחירים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
לפיד: נגד תספורות. בעד סטנלי פישר (צילום: ליאור גרונדמן)
לפיד: נגד תספורות. בעד סטנלי פישר (צילום: ליאור גרונדמן)

יאיר לפיד תומך בחקיקה שתגן על חסכונות הציבור ותמנע מבעלי הון, שלקחו הלוואות מן הציבור, לעשות "תספורות" – ולא להחזיר את מלוא הלוואותיהם. כך מתברר מתשובותיו לשאלות "מגפון".

חודשיים לפני קיום הבחירות שלחתי חמש שאלות ליו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד בנושאים כלכליים, חברתיים ופוליטים. את אותן חמש שאלות זהות בדיוק, שלחתי גם לראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו וליו"ר העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ'.

השאלות נשלחו באופן בלתי תלוי זה בזה, על מנת לקיים מעין "עימות" בין השלושה וכדי לקבל מכל מתמודד תשובות שלא מושפעות מתשובותיו של האחר. לפיד היה האדם היחיד מבין השלושה שהקדיש מלוח הזמנים העמוס שלו – וענה על ארבע שאלות מתוך החמש, שנשלחו אליו ממערכת עיתון מגפון. שני המתמודדים האחרים החליטו שלא לענות: מסביבת ראש הממשלה לא התקבלה שום סיבה להתעלמות מהשאלות ומדוברת ראשת מפלגת העבודה נאמר למערכת מגפון, כי מפאת לוח זמנים עמוס המענה על השאלות יתעכב, אך כאמור תגובה לא הגיעה.

 וכך ענה לפיד על השאלות שהוצגו לו:

שאלה: האם תתמוך בכהונה נוספת של פרופ' סטנלי פישר לנגיד בנק ישראל?

 לפיד: “כן. הנגיד סטנלי פישר היה זה שניווט בהצלחה את ספינת הכלכלה הישראלית בזמן המשבר הכלכלי העולמי, שנמצא עדיין בעיצומו".

 שאלה: האם אתה חושב שיש מקום לרפורמות נוספות בשוק ההון, כמו פיקוח על ההלוואות שניתנות מקרנות פנסיה לאנשי עסקים גדולים כמו נוחי דנקנר, יצחק תשובה ואילן בן דב וחברות חיפוש נפט להמשך פעילותם?

 לפיד: “בהחלט. יש להתייחס בחומרה לחברות ובעלי עסקים שאינם מחזירים את חובם ומסכנים את חסכונות הציבור. אני תומך בחוק הקלון הכלכלי ובחוק התספורות.”.

 שאלה: תחרות בשוק המזון והבנקאות הפרטית: האם תפעל להכניס מתחרים נוספים לשוק המזון והבנקאות הפרטית כדי להוריד את המחירים לצרכן?

 לפיד: “כן. יוקר המחיה, שאינו מאפשר לרבים מאיתנו לגמור את החודש, מחייב טיפול מאוזן ושילוב של תחרותיות, שתביא להורדת המחירים, יחד עם דאגה לחלש. זאת מול הימין הקפיטליסטי שדואג לתאגידים הגדולים והשמאל הסוציאליסטי שדואג בעיקר לוועדים הגדולים. אנו מאמינים במדיניות כלכלית אחראית, תוך נקיטת צעדים שיובילו לצמיחה במשק וליצירת מקומות עבודה חדשים".

 שאלה: האם תחוקק חוק המחייב גיוס נערי ישיבה וצעירים ערבים לגיוס בשירות לאומי?

לפיד: “מפלגת יש עתיד הציגה תכנית לגיוס שווה לכולם ולאחר יישומה כל צעיר יהודי בן 18, חילוני, דתי או חרדי, יתגייס לצבא או לשירות אזרחי. לגבי הציבור הערבי אני תומך במסקנות ועדת עברי שבדקה את הנושא והמלצותיה המאוזנות".

 לשאלה האחרונה שנמסרה ללפיד – "בהינתן המצע הכלכלי של המפלגות "ליכוד-ביתנו" ו“העבודה", האם אתה חושב שהם יוכלו לנהל מדיניות כלכלית נבונה?” – בחר לפיד שלא לענות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן