Skip to content

פסטיבל שפים צרפתיים בישראל

פסטיבל שפים צרפתיים ראשון בישראל יתקיים בין ה-4-8 בפברואר. לפסטיבל תגיע נבחרת של 11 שפים מובילים מצרפת, שבין השאר, יבשלו במשך שבוע ביחד עם שפים ישראלים במסעדות בתל אביב וירושלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פסטיבל שפים צרפתיים ראשון בישראל, תחת הכותרת so French so Good, יתקיים בין ה-4-8 בפברואר. את הפסטיבל יוזמים שגרירות צרפת בישראל והשף טיבו ברה, שהוא השף של שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, ובאמצעות המכון הצרפתי בישראל, UBIFRANCE, והמחלקה הכלכלית של שגרירות צרפת.

לפסטיבל תגיע נבחרת של 11 שפים מובילים מצרפת, שבמשך שבוע יבשלו ביחד עם שפים ישראלים במסעדות בתל אביב וירושלים, ישתתפו בפורום גסטרונומיה במכון הצרפתי בתל אביב, יקיימו כיתות שף וסדנאות בישול לקהל הרחב,יערכו קורסים מקצועיים לבישול, יקיימו מפגשים לימודיים עם תלמידי בתי ספר ויערכו סיורי אוכל ברחבי הארץ.

כרזת הסרט שהקרנת הבכורה שלו תיערך בפסטיבל
כרזת הסרט שהקרנת הבכורה שלו תיערך בפסטיבל

במסגרת הפסטיבל תתקיים הקרנת הבכורה של הסרט "הטבחית של הנשיא", המבוסס על סיפורה האמיתי של דניאל דלפש, הטבחית של הנשיא לשעבר, פרנסואה מיטראן, בארמון האליזה. דלפש תגיע לישראל כאורחת הפסטיבל. ההקרנה היא למוזמנים בלבד, אולם הסרט יופץ בבתי הקולנוע ברחבי הארץ החל מה-7 בפברואר.

בין האירועים הנוספים בפסטיבל – יריד ספרי קולינריה ובישול, טעימת יינות ותערוכת צילומי אוכל מרהיבים תחת הכותרת "Art & Food" מהפסטיבל הבינלאומי לצילום קולינארי בצרפת. התערוכה תוצג בחלל "הבועה" במכון הצרפתי בתל אביב. היא תוצג גם במכון הצרפתי בחיפה ובנצרת ובמבחר מסעדות המשתתפות בפסטיבל.

דיונים בנושאי גסטרונומיה

פורום גסטרונומיה צרפת/ישראל יתקיים במכון הצרפתי בתל אביב, ביום שלישי ה-5 בפברואר החל מהשעה 10:00 בבוקר. בפאנלים הפתוחים לקהל, ידונו בנושאי גסטרונומיה בצרפת וישראל. בין המשתתפים: השפים האורחים מצרפת, ייננים, כותבי ספרי בישול ואנשי תקשורת, ביניהם: גיל חובב, מיכל אנסקי, עזרא קדם, ישראל אהרוני, דן אלכסנדר וולרי אבקסיס. מחיר השתתפות 20 שקלים.

בשלישי ורביעי ה-5-6 בפברואר, יבשלו השפים הצרפתיים מנות מיוחדות עם שפים מקומיים במסעדות: מול-ים, דלאל, הוטל מונטיפיורי, הסלון, מסה, שרתון תל אביב, Cavalier, פרה על הגג, שילה, Kitchen Market ואידלסון 10. המסעדות מתמחרות מנות מיוחדות או ארוחה שלמה באותו בערב. הזמנת המקומות ובירור המחירים הם במסעדות עצמן.

פירוט המסעדות והשפים:
שף טיירי מרקס (Thierry MARX) – Sur Mesure, Par Thierry Marx – מלון מנדרין אוריינטל – יבשל עם השף יורם ניצן במסעדת מול-ים.
שף דניאל דלפש (Danièle Mazet-Delpeuch ) עליה מבוסס הסרט הטבחית של הנשיא תבשל עם השף גולן גורפינקל במסעדת דלאל.
שף מוראד האדוש (Mourad Haddouche) Loiseau des Vignes- יבשל עם השף אייל שני במסעדת הסלון.
שף פרנק דטרייט ( Franck Detrait)- Hyatt Regency Paris Madeleine- יבשל עם השף דידי בן ארוש במסעדת Cavalier בירושלים.
שף כריסטופר האש (Christopher Hache) – Les Ambassadeurs -מלון דה-קרילון
יבשל עם השף תומר פרג' בהוטל מונטיפיורי.
שף גיום גומז (Guillaume Gomez) – השף של הנשיא פרנסואה הולנד בארמון האליזה – French Republic Presidency יבשל עם השף אביב משה במסעדת מסה בתל אביב ועם השף שלום קדוש במסעדת פרה על הגג בשרתון פלאזה, ירושלים.
שף סטפאן פרואדבו (Stéphane Froidevaux)- יבשל עם השף יוסי שטרית במסעדת Kitchen Market בנמל תל אביב.
שף כריסטוף דוברן (Christophe DOVERGNE) יבשל עם השף שרון כהן במסעדת שילה
שף ז'אק שיבואה (Jacques Chibois)- La Bastide Saint-Antoine- יבשל עם השף צ'רלי פדידה במלון שרתון תל אביב.
שף דמיאן פישונרי (Damien PISCIONERI- Hotel Pavillon de la Roton) יחבור לסשן מתוק במיוחד עם שף קונדיטורית נעמה יצחק מאידלסון 10.

ביום חמישי – 7 בפברואר – יתקיימו סדנאות בישול ואפייה לקהל הרחב במלון שרתון תל אביב
14:00 – סדנת שוקולד עם השוקלטייר ליאו דה סנטו. 16:30- סדנת אפייה עם השף דמיאן פישונרי. 18:00 – סדנת בישול מולקולרי עם השף טיירי מרקס.

ביום שישי- 8 בפברואר- יתקיים מפגש קולינארי וסדנת בישול עם השף פרנק דטרייט בבית פיין קוק וכן סדנאות יין בצרפתית ועברית שיכללו טעימת יינות פינו נואר מבורגנדי ומישראל בהדרכת ג'סי בודק במכון הצרפתי בתל אביב.

לתכנייה המלאה של הפסטיבל -להרשמה לסדנאות ולהזמנת מקומות במסעדות
www.ambafrance-il.org.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן