Skip to content

צה"ל מאיץ את השלמת גדר הביטחון בגבול הסורי

נוכח המתיחות בצפון וקריסת הצבא הסורי בגבול סוריה הוחלט בצה"ל להאיץ את השלמת גדר הביטחון. הפרויקט כולל פרישת מכ"מים ומצלמות חדישות בכל גזרת רמת הגולן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בצה"ל מאיצים לאחרונה את הקמת מכשול גדר הביטחון לאורך הגבול הסורי. בין ההחלטות שהתקבלו במטה הכללי, נקבע כי גדר הגבול ויכולות המודיעין המשמשות באזור יעברו חיזוק משמעותי. בשבועות האחרונים חיילי צה"ל בעוצבת "געש" החולשת על האזור, עובדים בצורה מאומצת על הפרויקט כדי להעצים את מרכיבי הביטחון השוטף בגבול – איסוף מודיעין והקמת מכשולים פיזיים, כך מסר דובר צה"ל.

גובה הגדר חמישה מטרים וסביבה גדרות תיל גבוהות ותעלות חפורות נגד אדם. העבודה שהחלה לפני כחודש, נמצאת כעת בתהליך מתקדם, ועשרות קילומטרים של גדר נבנו עד כה באזורי דרום רמת הגולן הסמוכים לגבול.

גדר הביטחון בגבול סוריה (צילום: דובר צה"ל)
גדר הביטחון בגבול סוריה (צילום: דובר צה"ל)

חיזוק נוסף בהערכות מתבטא בתגבור היקף הכוחות השוהים על הגבול. בשנים הקודמות נהגו לאייש את רמת הגולן כוחות מילואים, אך כיום החליפו אותם חיילי גדס"ר גולני, הפועלים בגזרה ונותנים מענה אבטחתי לבניית הגדר.

כוחות נוספים אשר לוקחים חלק בפעילות הם כוחות האיסוף הקרבי אשר פועלים לאיסוף מודיעין איכותי על המתרחש מצדו השני של הגבול, כוחות גדוד "ברק" של גולני המאיישים את הר החרמון, וכוחות הנדסה קרבית מפלוגות הצמ"ה אשר מסייעות לעבודות הגדר.

בניית הגדר נעשית בדומה לפרויקט "שעון החול" שבגבול המצרי, אשר מוכיח את יעילותו בימים אלה אל מול כל אותם גורמים, ביטחוניים ואזרחיים כאחד, אשר מנסים לחצות את הגבול. "הפרויקט הזה כולל בתוכו הליך משמעותי של חיזוק האיסוף המודיעיני, על-ידי הצבת מכ"מים ומצלמות חדישות בכל גזרת רמת הגולן. בנוסף, מוקם מכשול בקו הגדר אשר ייתן ביטחון נוסף ליישובים הסמוכים", אמר לדו"צ סא"ל שי אונגר, קצין ההנדסה האוגדתי של עוצבת "געש", האחראי על הפרויקט.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן