Skip to content

אסד על ההפצצה: סוריה מסוגלת להתמודד עם התוקפנות

הנשיא הסורי התייחס לראשונה לתקיפות בסוריה, הטיל את האחריות על ישראל ואמר כי "מעשה זה חושף את תפקידה של ישראל בערעור יציבותה של סוריה ואת שיתוף הפעולה עם גורמים זרים עוינים לסוריה שמנסים להחלישה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא סוריה, בשאר אסד, הגיב לראשונה היום (ראשון) על ההפצצה האווירית בארצו.  הוא הטיל את האחריות על ישראל ואמר כי "התוקפנות הישראלית חושפת את תפקידה של ישראל בערעור מצבה של סוריה". דברים אלו אמר הנשיא הסורי בפגישה שערך בדמשק עם סעד ג'לילי, מזכיר כללי של המועצה האיראנית לביטחון לאומי ונציג המדינה לשיחות הגרעין.

"סוריה מסוגלת להתמודד עם האיומים הנוכחיים והתוקפנות", אמר אסד והוסיף ש"ישראל חשפה את שיתוף הפעולה שלה עם גורמים זרים עוינים לסוריה שמנסים להחלישה". לפי סוכנות הידיעות הסורית אמר ג'לילי, כי הוא מביע בפני הנשיא את "תמיכת טהראן בעם הסורי מול הישות הציונית ומול המזימות החיצוניות שנועדו לערער את היציבות האזורית". 

אסד עם ג'לילי היום בדמשק (צילום: סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה)
אסד עם ג'לילי היום בדמשק (צילום: סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה)

מוקדם יותר פרסמה רשת הטלוויזיהPress TV  ציטוט של סגן הרמטכ"ל האיראני, גנרל  מחמוד ג'זאירי, שהגיב להפצצה ואמר כי "תגובת סוריה למעשה התוקפנות של המשטר הציוני תכניס את ישראל לתרדמת. יש גבול לאיפוק העצמי של הסורים". הוא הוסיף כי "השחצנות העולמית, ובפרט זו של ישראל, עומדות בפני קריסה". קודם לכן פירסמה הטלוויזיה הסורית הרשמית תמונות של המכון למחקר שלטענתם הופצץ. התמונות מוכיחות לטענתה כי מה שהופצץ היו משרדים אדמיניסטרטיביים בלבד. 

הסרטון על התקיפה האווירית כפי שפורסם בטלוויזיה הסורית (מקור: יו טיוב):

 שר הביטחון אהוד ברק התייחס היום לעניין ההפצצה בסוריה ואמר: "אינני יכול  להוסיף דברים מעל מה שפורסם בתקשורת, אבל מה שקרה בסוריה לפני כמה ימים מהווה הוכחה לכך שאנו מתכוונים למה שאנו אומרים". ברק אמר דברים אלו במסגרת ועידה בינלאומית בנושאי ביטחון במינכן. עוד אמר כי "אסור שמערכות נשק מתקדמות יעשו את דרכן מסוריה ללבנון. לא יהיה נכון לאפשר לחזבאללה להתחמש במערכות נשק מתקדמות".  ברק הוסיף  כי החזבאללה ולבנון הן בעלות הברית האחרונות של סוריה באזור ונפילתו הקרובה של אסד תהיה מכה אנושה עבורן. 

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן