Skip to content

נמשכת ההתנצחות בין הבית היהודי וש"ס

הרב אלי בן דהן, מקום 4 בבית היהודי: "עולם התורה יקר לנו לא פחות מאשר לש"ס. במערכת הבחירות נאמרו מצד ש"ס דברים קשים נגדנו, כמו 'הבית היהודי הוא בית של גויים'. עד היום לא באו לבקש מאיתנו סליחה". איילת שקד: "בש"ס צריכים להבין שאם הם לא יישבו בקואליציה, זה לא אומר שיש קרע בעם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביומו השני של המו"מ הרשמי להרכבת הקואליציה, נמשך ואף מחריף הקרע בין ש"ס לבית היהודי. בעוד אנשי ש"ס מפעילים לחצים על רבנים של הציונות הדתית, בנסיון להניא את הבית היהודי מלחבור בברית אינטרסים אל מפלגתו של יאיר לפיד – ממשיכים במפלגת הבית היהודי לתקוף את ש"ס ולומר כי מוטב שתשב באופוזיציה.

"עד היוןם לא באו לבקש מאיתנו סליחה. הרב אלי בן דהן (צילום: ויקיפדיה)
"עד היום לא באו לבקש מאיתנו סליחה. הרב אלי בן דהן (צילום: ויקיפדיה)

חלק מהביקורת הזאת, על ש"ס, נאמר אף בגלוי. הרב אלי בן-דהן, מס' 4 ברשימת הבית היהודי לכנסת ה-19, מתח היום ביקורת חריפה על ש"ס בערוץ הכנסת: "הופתעתי מדבריו של השר אלי ישי כאילו אם הבית היהודי ייכנסו לממשלה עם יש עתיד, אז נפקיר את עולם התורה", אמר הרב בן דהן, בראיון לאורית לביא נשיאל. "עולם התורה יקר לנו לא פחות מאשר לש"ס. במערכת הבחירות נאמרו מצד ש"ס דברים קשים נגדנו, כמו 'הבית היהודי הוא בית של גויים'. עד היום לא באו לבקש מאיתנו סליחה. אני למדתי בישיבות קצת יותר שנים מאריה דרעי ומאלי ישי ואריאל אטיאס ביחד. אז לומר עלינו שעולם התורה לא יקר לנו?!"

הבית הלאומי במו"מ הקואליציוני (צילום: דן בר דוב)
אז לומר עלינו שעולם התורה לא יקר לנו? הבית הלאומי במו"מ הקואליציוני (צילום: דן בר דוב)

הרב בן דהן התייחס גם לסוגיית השוויון בנטל והטיל את האשמה בראשי הציבור החרדי, ש"הפכו לעיר מקלט למשתמטים". למרות הדברים הללו הדגיש ח"כ הרב בן דהן: "אין לי חשבון אישי עם ש"ס".

גם איילת שקד, שתושבע מחר כחברת כנסת מטעם "הבית היהודי", התייחסה הערב למתיחות שנתגלעה בין מפלגתה ומפלגת ש"ס. בראיון לגלי צה"ל אמרה: "בש"ס צריכים להבין שאם הם לא יישבו בקואליציה, זה לא אומר שיש קרע בעם. ש"ס לקחה בעלות על מוסדות הדת במדינה, וקשה לרבנים ששירתו בצבא, והם יותר מאירי פנים, להתקדם במוסדות הרבנות. אנחנו קיבלנו 12 מנדטים כדי לשנות את זה. אם הם רוצים לעבוד איתנו לפי העקרונות שלנו – אנחנו נשמח. הכוח שלנו כמעט שווה והם יצטרכו ללמוד לעבוד בשיתוף פעולה".

אתמול נפגשו נציגי הליכוד ביתנו עם נציגי יהדות התורה, התנועה וקדימה. בפגישה עם ראשי סיעת יהדות התורה, הרבנים ליצמן גפני ופרוש, הבהירה יהדות התורה את עמדותיה והדגישה את הצורך של חיזוק עולם התורה מחד ושאיפה לשיווין של כל אזרחי ישראל כולל אזרחיה הערבים.

לאחר מכן נפגשו צוותי המו"מ של הליכוד ביתנו והתנועה – ודנו בסוגיות המהותיות לקראת הרכבת הממשלה הבאה. התנועה הדגישה את חשיבות התהליך המדיני והתנעתו בהובלתה של ציפי לבני. כמו כן דנו הצדדים בסוגיות שוויון בנטל כלכלה וחברה וקבעו להיפגש בהקדם להמשך המו"מ. חבר צוות המשא-ומתן של מפלגת התנועה, יואל חסון, אמר כי אינו מתרגש מהעימותים בין הבית היהודי וש"ס. "ייתכן שאלו טקטיקות לצורכי משא-ומתן", אמר. "יש במהלך המגעים הקואליציוניים חיבורים מדאיגים כמו החיבור בין לפיד ובנט, שלא ברור מה המכנה המשותף ביניהם".

התנועה דרשה כי ציפי לבני תוביל את המשא-ומתן המדיני בכל ממשלה אליה תצטרף. "אנחנו רוצים שציפי לבני תוביל משא-ומתן מדיני בשיתוף פעולה עם ראש הממשלה, כאשר את ההחלטות הסופיות יעשה ראש הממשלה. אנחנו לא נשב בממשלה שלא תקדם משא-ומתן מדיני", הסביר יואל חסון.

הפגישה האחרונה היום הייתה בין צוותי המו"מ של הליכוד ביתנו וקדימה. קדימה הדגישה בפגישה את סוגיית חלוקת נטל השירות ואת הצורך בחידוש התהליך המדיני, שינוי שיטת הממשל, ודאגה לשכבות החלשות תוך שמירה על מעמד הביניים. הצדדים החליטו להמשיך את המגעים ביניהם ולהיפגש בקרוב.

רה"מ בנימין נתניהו שוחח היום גם עם ראשי מפלגות חד"ש, בל"ד ורע"מ תע"ל. ראש הממשלה הבהיר בשיחה שגם אם הם לא יהיו חברים בקואליציה, הוא ימשיך להיות ראש הממשלה של כולם וימשיך לדאוג לאינטרסים של כל האזרחים, כולל החינוך, התשתיות והרווחה של האזרחים הערבים בישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן