Skip to content

צה"ל הציב כיפת ברזל שלישית בצפון

מצה"ל נמסר כי הסוללה הוצבה כחלק ממערך הקליטה המבצעית שלה. דברים דומים נאמרו גם בנוגע לשתי הסוללות שהוצבו לא מזמן בחיפה ובצפת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל הציב היום (שלישי) סוללה שלישית של כיפת ברזל באזור הצפון, כשבוע לאחר התקיפה לכאורה בסוריה. לדברי גורמי ביטחון, הסוללה הוצבה כחלק ממערך הקליטה המבצעית שלה במערכת, לעבודה משולבת ובו זמנית. מדובר בסוללה שלישית של מערכת ההגנה מרקטות שמוצבת בצפון בתקופה האחרונה. לפני כשבועיים הציב חיל האוויר שתי סוללות בחיפה ובצפת, כיום נוספה אליהן הסוללה השלישית.

מצה"ל נמסר למגפון כי הסוללה בתהליך קליטה מבצעית וכרגע היא הוצבה בצפון. בצה"ל לא מרחיבים מעבר לזה ולא עונים לשאלה האם מדובר בתגובה למצב הביטחוני ולאיומים שהושמעו בימים האחרונים מצד דמשק וטהראן. 

כיפת ברזל (צילום: דן בר דוב)
היכולות שופרו. כיפת ברזל (צילום: דן בר דוב)

לפני כשבועיים, בעת ששתי הסוללות הוצבו בצפון, נטען גם כי הסוללות הוצבו במסגרת התקדמות הפיתוח ושדרוג היכולות המבצעיות של הסוללות. כמו כן נבחנה אפשרות עבודה מול איומים שונים ובתוכה עבודה משותפת ובו זמנית של הסוללות. הסבר זה נמסר שוב גם עתה.

קודם לכן נמסר ממנהלת חומה במשרד הביטחון שהסתיימה סדרת ניסויים במערכת כיפת ברזל, שעל פי תוצאותיה שופרו היכולות של כיפת ברזל הן בדיוק והן בהגדלת טווח הפגיעה של הרקטות.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן