סוכנות התעופה הפדראלית (FAA) אישרה לחברת בואינג לבצע טיסות מבחן מוגבלות למטוס 787 דרימליינר. טיסות אלה יאפשרו לבואינג לבדוק את ביצועי סוללות הליתיום-יון בזמן טיסה והנתונים שיתקבלו יתמכו בחקירה המתמשכת למציאת הגורם שגרם להתלקחותן, באירועים שגרמו לקרקוע 50 מטוסים מדגם זה. הטיסות יבוצעו בתיאום עם רשויות הפיקוח וגורמי החקירה.
אמצעי זהירות
בואינג מסרה, כי מטוסי 787 בטוחים לביצוע טיסות הניסוי ושינקטו אמצעי זהירות והפעלה נוספים, כולל בדיקה נוספת של הסוללות לפני הטיסה. "החברה מפעילה צוות של 100 מומחים שעובדים מסביב לשעון, המתמקד במציאת פתרון לסוגיית הסוללה, כדי להחזיר את הצי למצב טיסה מלא. אנו פועלים ללא לאות בנושא זה, תוך שיתוף פעולה עם הלקוחות ורשויות הפיקוח והחקירה המתאימות", נמסר מבואינג, שציינה כי במקביל נמשך הייצור של מטוסי 787 והכנתם למשלוח.
מקור האש – תא מספר 6
אתמול אמרה דבורה הרשמן, מנהלת המינהל הארצי לבטיחות בתחבורה (NTSB), כי החוקרים זיהו, כי מקור האש בסוללה שהתלקחה בבוסטון, היה תא מספר 6 של הסוללה, המורכבת משמונה תאים. מתא מספר 6 פשטה האש לכל התאים בצד שמאל (5, 6, 7, ו-8) והחום שנוצר פגע גם בתאים בצד ימין (1, 2, 3 ו-4) אבל הם לא נשרפו. כמו כן מסרה הרשמן, כי ה-NTSB בודק עתה את כל הליכי הרישוי של הסוללות.
עיצוב חדש
בינתיים נודע, כי בואינג מציע שורה של שינויי עיצוב בסוללת ליתיום-יון המותקנת במטוסי 787 דרימליינר, מתוך אמונה, כי בכך אפשר יהיה למזער את סיכוני האש ולאפשר למטוסים המקורקעים לשוב ולטוס. במקביל טוענת בואינג, ימשכו החיפושים אחר תיקון הסוללה בטווח רחוק יותר.
בתכנון העיצוב מחדש של סוללת הליתיום-יון מחפשת בואינג דרכים להגדיל את ההפרדה בין תאים ובכך להפחית את הסכנות הפוטנציאליות הנובעות מחום, או התפשטות אש בתוך הסוללה. כמו כן רוצה בואינג שתאי הסוללה יהיו נוקשים יותר, כדי למנוע את תזוזתם בתנאים מסויימים ולהוסיף לסוללה חיישני חום משופרים.