Skip to content

עובד זר מצא שיטה "חוקית" להארכת שהייה בארץ

עובד זר הגר באילת מצא "פטנט" להאריך שהייה של עובדים זרים וגם להתפרנס מזה. הוא הגיש תביעות פיקטיביות נגד לקוחותיו, עובדים זרים מסין שאשרת השהייה שלהם פגה, וביקש צו עיכוב יציאה נגדם עד שישיבו לו כספים שהם חבים לו כביכול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתום חקירה סמויה עצר אמש (ראשון),  מחלק סער ביחידת ההונאה (יאח"ה) במשטרת ישראל שלושה חשודים מאילת, אשר על פי החשד הם האריכו אשרות שהייה לעובדים זרים באמצעות הגשת תביעות פיקטיביות לבית המשפט. לחשודים מיוחסות עבירות מרמה, זיוף מסמכים וגניבה בידי מורשה. 

עובדים מסין שאשרת השהיה שלהם פגה (המצולמים אינם קשורים לכתבה. מקור: יו טיוב)
עובדים מסין שאשרת השהיה שלהם פגה (המצולמים אינם קשורים לכתבה. מקור: יו טיוב)

מהחקירה עולה כי עובד זר מסין, השוהה בארץ, איתר שוהים סינים המבקשים להישאר בארץ וזקוקים לאשרה. החשוד החתים אותם על מסמכים המעידים לכאורה כי לוו כסף מישראלים ועל "הסכם פשרה" מזויף, לפיו ישלמו את החוב בפריסה על פני שנה. אזרח ישראלי (גם הוא חשוד בפרשה) חתם על המסמכים בחותמת מזויפת על שם עורכת דין, ללא ידיעתה. את המסמכים הגישו לבית המשפט באמצעות חשודה שלישית, "מגישת הבקשות". באמצעות מסמכים אלה קיבלו החשודים "אשרת שהיה" בדמות עיכוב יציאה מהארץ או עיכוב הרחקה מהארץ עד לתשלום החוב.

בתמורה לשירות גבו החשודים תשלום מהשוהים הסינים. עד כה ידוע למשטרה על עשרות מקרים בהם פעלו החשודים בשיטה זו. היום הם יובאו לפני שופט בית משפט בראשון לציון בבקשה להאריך את מעצרם.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן