Skip to content

פֵּרִיגוֹ רוכשת את רוזמונט ב-283 מיליון דולר

חברת התרופות פֵּרִיגוֹ מדווחת על רכישת חברת התרופות הבריטית רוזמונט ב-283 מיליון דולר • המשקיעים הגיבו באופן חיובי לרכישה ומניית חברת פריגו נסקה ביותר מ-2% בתום יום המסחר, לרמה של 406.4 שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת פֵּרִיגוֹ הודיעה על רכישת חברת רוזמונט עבור 283 מיליון דולר, תוך מטרה להרחיב את נוכחותה בשוק התרופות העולמי, בד בבד להגדיל את יכולות הייצור והמחקר של החברה. העיסקה נועדה למצב את פריגו כשחקנית מרכזית בתעשיית התרופות האוראליות בבריטניה, שכיום רוזמונט היא החברה המובילה בשוק זה.

אחד ממטות חברת פריגו (מקור: ויקימדיה)
אחד ממטות חברת פריגו (מקור: ויקימדיה)

פריגו צופה, כי הרכישה תניב בשנת 2013 רווח מדולל למניה (רווח הכולל בתוכו ניירות ערך שניתן להמיר אותם למניות, כגון אגרות חוב להמרה, אופציות על מניות ושטרי חוב), שינוע בין 4.67 ל-4.87 דולר, בהשוואה ל-4.18 דולר בשנת 2012. עוד צופה פריגו, כי הרווח המתואם למניה (שאינו כולל בתוכו ניירות ערך המירים), ינוע בין 5.53 ל-5.73 דולר בשנת 2013, בהשוואה ל-4.99 דולר בשנת 2012.

רוזמונט נוסדה בשנת 1967, כחברת תרופות המתמחה בייצור תרופות הניתנות דרך הפה. לרוזמונט ישנם יותר מ-90 מוצרים, והיא צפויה לחוות צמיחה בפעילותה, בהינתן מגוון המוצרים שלה, הנתונים הדמוגרפים החיובים שלה והזדמנויות הייצוא העומדות לנגד עיניה.

בהתייחסות לרכישה אמר מנכ"ל, יו"ר ונשיא פריגו, יוסף פאפא, כי: “אנחנו נמשיך להתרכז בלהרחיב את האחיזה הבין לאומית שלנו, ואנו רואים את הרכישה של רוזמונט כהזדמנות בהינתן הנוכחות שלנו בבריטניה. בדומה למעמדה של פריגו בנישה של שוק המרשמים גנריים עכשווים בארצות הברית, רוזמונט היא השחקן מספר אחת בנישה, במיוחד בשוק התרופות הניתנות דרך הפה. אנחנו שמחים להכריז על הרכישה של רוזמונט ואנחנו מברכים על הצטרפותם של יותר מ-200 עובדיה למשפחת פריגו. העסקה הזו מייצגת צעד נוסף בלהוציא אל הפועל את האסטרטגיה שלנו לייצור מוצרי בריאות יותר נגישים ללקוחות ברחבי העולם".

נכון ל-2006, פריגו נסחרת בנאסד"ק ובת"א 25, ומועסקים בחברה כ-6000 עובדים. לחברה הכנסות של כ-11.3 מיליארד שקל בשנה (2011).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן