חדש: אתר השוואת מחירים של המועצה לצרכנות

אתר פרוייקט סמ"ל – סיירת השוואת מחירים של המועצה לצרכנות עולה לאוויר מחר

Print Friendly

החל ממחר, יום ד', 13 בפברואר, 2013, יוכל כל אזרח במדינת ישראל לקבל מידע חינם על סל קניה של 40 מוצרים שונים בכ-150 נקודות מכירה בכל רחבי הארץ. עו"ד אהוד פלג, מנכ"ל המועצה לצרכנות: "זהו חלק ממאבקה של המועצה לצרכנות בפער הרווחים הבלתי-סביר בשוק מוצרי המזון ובמאבקנו יחד עם הצרכן נגד יוקר המחיה".

פרויקט  סמ"ל, סיירת המועצה לצרכנות, הינו מערך של "נאמני צרכנות" שיופעל על-ידי המועצה לצרכנות, וישמש "עיניים" נוספות בשטח לבחינת מצב כיבוד הזכויות של הצרכנים בבתי-העסק ולדיווחים על מחיריהם של המוצרים השונים.

המועצה הישראלית לצרכנות, בצד פעילותה בהגנת הצרכנים ובייצוגם, עוסקת רבות בחיזוק המודעות של הצרכנים לזכויותיהם, בין היתר על ידי פרויקט סמ"ל. לטענת פלג: "הפעילות המוצעת תבטא את החשיבות שאנו רואים בהגברת ההגנה על ציבור הצרכנים ובהעברת המסר של יושר והגינות בחיי הסחר בישראל, כמכנה משותף של יצרנים, משווקים וצרכנים".

פרויקט סמ"ל יפעל בשני אפיקים מרכזיים: תצפיתנות מחירים ותצפיתנות עוולות. בשלב הראשון, יעלה לאוויר כלי השוואת המחירים לצרכן, אשר יופיע באתר המועצה לצרכנות ויהיה נגיש לכל אזרח במדינת ישראל, חינם, כשרות לציבור.

כ-50 סיירים יסיירו באמצע השבוע בבתי עסק כ"לקוחות סמויים" כשבידיהם רשימת סל אחיד של 40 מוצרים, וידווחו על מחירי המוצרים הללו בנקודות מכירה מסוימות באזור פעילותם. מדי שבוע יעלו לאתר כ-150 נקודות מכירה, כאשר מדי שבועיים ייבדקו למעלה מ-300 נקודות מכירה שונות ברחבי הארץ. באתר יופיע ציון המחיר לכל מוצר, שם הסניף, המיקום והתאריך בו בוצעה התצפית.

המועצה לצרכנות תפרסם מדי שבוע את הנתונים ותמליץ לצרכנים להביא אותם בחשבון בהחלטתם היכן ובאיזה מחיר לערוך את קניותיהם. מהלך זה הוא חלק ממאבקה של המועצה לצרכנות בפער הרווחים הבלתי-סביר בשוק מוצרי המזון. אתר פרויקט סמ"ל מקנה לצרכן כלי להשוואת מחירים בין רשתות השיווק השונות. צרכן שייכנס לאתר יוכל לבדוק מהם הסניפים הזולים ביותר בסביבתו הגיאוגרפית, לערוך "חיתוכים" שונים  ולקבל החלטה מושכלת היכן הוא מעוניין לבצע את הקניות שלו. בנוסף לכך, הצרכן יוכל להשוות מחיר של מוצר מסוים שמעניין אותו בין הסניפים והרשתות השונות באזורו.

כמו כן, סיירי המועצה לצרכנות יבחנו את התנהלות בתי-העסק כלפי הצרכנים בהיבטים שונים של זכויות הצרכן, כגון: הצגת מחירים, הצגת מוצרים בפיקוח, דרכי פרסום, מכירות מיוחדות (מבצעים).

במקרה של פגיעה בצרכנים, יתעד הסייר את הפגיעה באמצעות צילום/הקלטה ומילוי טופס דיווח מפורט שיישלח למועצה לצרכנות. המועצה תדווח לבית העסק על הממצא, תקרא לו לתקן את ההתנהלות הפוגעת בצרכנים ותודיע לו כי ייערך סיור נוסף בבית-העסק. אם יימצא שגם בסיור הנוסף הליקוי נמשך, תדווח המועצה למשרד התמ"ת, הרשות לסחר הוגן, על הממצאים שבידיה, או תפנה לבית-המשפט לתביעות קטנות נגד בית העסק, וכן תפרסם את שם בית-העסק הפוגע באתר, לצורך אזהרת הציבור.

התמונות באדיבות: http://www.freedigitalphotos.net, arztsamui, Stuart Miles
Print Friendly

על אודות שי שגב

שי שגב משמש כמבקר הקולנוע והטלוויזיה של מגפון. בעבר הרחוק למד קולנוע ותקשורת, ואף גמע קילומטראז' מכובד כבמאי ותסריטאי טלוויזיה. בשנים האחרונות משמש ככתב היין האלכוהול של Ynet, עורך מגזין יין וגורמה, מגזיני תעופה, תיירות ומלונאות מובילים. בעבר שימש כעורך הכלכלה והמזון של מגפון, עורך ראשי של מגזין הנדסת מים, כתב מסעדות ומבקר היין של ידיעות אחרונות, גלובס, מגזין Timeout ודרך האוכל. שגב כבר הספיק לכתוב ולערוך חלק מאתרי המזון, ביקורת המסעדות והיין המובילים בישראל, תוך היותו שופט יין ומזון בתחרויות בכל רחבי העולם. בזמנו הפנוי, מכהן כיו"ר ועדת היין של האקדמיה העברית ללשון. בזמנו הלא פנוי, משמש ככותב נאומים לבכירי ממשל ולראשי חברות בארץ ובעולם.
פוסט זה פורסם בקטגוריה ג, כלכלה, צרכנות, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.