Skip to content

לבני על מופז: "מבחינתי זה ממש לא משנה אם הוא יישאר או לא אחרי הפריימריז"

בסביבתו של מופז מעדיפים, בינתיים, לשמור את התגובה למועד אחר - ובינתיים: ח"כ שי חרמש הודיע רשמית על תמיכתו במופז
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בסביבתו של מופז מעדיפים, בינתיים, לשמור את התגובה למועד אחר – ובינתיים: ח"כ שי חרמש הודיע רשמית על תמיכתו במופז

מאת צבי זינגר

מתחממת זירת המאבק בין יו"ר "קדימה" ציפי לבני לבין יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ שאול מופז.
הערב, ימים ספורים אחרי שהודיעה על הקדמת הפריימריז בקדימה, התראיינה ציפי לבני בתוכניתה של דנה וייס "פגוש את העיתונות", והבהירה שלא ממש איכפת לה מה יעשה יריבה, שאול מופז, אחרי שתנצח בפריימריז.
"אני לא מתכוונת להתנהל ככה, באנרגיות האלה של כעסים", אמרה לבני. "אני לא שונאת אותו. בסופו של דבר זה מאבק על הנהגת התנועה. שאול עוד לא השלים עם הפריימריז הקודמים. מבחינתי זה ממש לא משנה אם הוא יישאר או לא אחרי הפריימריז, עד כדי כך. ביום שאני אנצח, מי שירצה להצטרף ולתרום – אשמח, אבל אני לא זקוקה להתחייבויות מראש".

לבני: לא מתרגשת מדברי לפיד בפייסבוק. צילמה - ציפי מנשה

גם על הדברים שכתב יאיר לפיד בדף הפייסבוק שלו, כי "אין שום סיכוי שאצטרף לקדימה", הגיבה לבני בביטול. "מי שרוצה להחליף את הממשלה הזאת צריך להחליט אם הוא שותף למשימה הזו יחד איתי, או האם מפלגים את הקבוצה הזאת. אני לא קוראת כל דבר בפייסבוק וכל ציוץ בטוויטר".
לבני גיבשה כבר מחנה הכולל את חיים רמון וצחי הנגבי – וכן כמחצית מחברי הכנסת של "קדימה" ובהם חברי הכנסת רוני בר-און, יואל חסון, גדעון עזרא, אלי אפללו, מרינה סולודקין, רחל אדטו, נחמן שי, נינו אבסדזה, רוברט טבייב ומגלי ווהאבה.
במחנה מופז העדיפו הערב שלא להגיב לדבריה של לבני ולעשות זאת במועד הנוח להם. בסביבתו של מופז לא ממהרים בינתיים להצהיר מיהם התומכים של מופז בפריימריז. אבל הערב הודיע רשמית ח"כ שי חרמש על תמיכתו במופז. בהודעה שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו נאמר: "לאחר התייעצות עם פעילי ורכזי ההתיישבות הודעתי בסוף השבוע למתמודדים על כוונתי לתמוך בח"כ שאול מופז לראשות קדימה, בפריימריז שיתקיימו ב-27 במרס. שאול מופז יחזיר את הרלוונטיות לקדימה ואת קדימה לקדמת הבמה, כאלטרנטיבה שפויה לממשלת הימין, המהלכת על אזרחיות ואזרחי ישראל אימים.

ח"כ שי חרמש: תמיכה נלךהבת במופז. צילום - אתר הכנסת

"אין היום מנהיג שיעבוד קשה יותר ממופז למען ההתיישבות והפריפריה", כותב עוד ח"כ חרמש. "מופז מגיע לפריימריז ולבחירות הקרובות מצויד בעמדות מדיניות-ביטחוניות מרשימות ובתכניות חברתיות וכלכליות מעמיקות ומקצועיות. אין ספור שיחות איתו שכנעו אותי מעבר לכל ספק, כי מופז מחויב כל כולו למשנתו של אריאל שרון, המשלבת חזון מדיני, רגישות חברתית ומחויבות לפריפריה. "מחר בבוקר", מצהיר ח"כ חרמש, "אפשיל שרוולים ואפעל כראש מטה ההתיישבות של מופז".

לעומתו, גברי בר גיל, שהיה מזכ"ל התנועה הקיבוצית והצטרף ל"קדימה", הודיע הערב ליו"ר קדימה לבני על תמיכתו בה בפריימריז לראשות התנועה. "רק בחירתה המחודשת של ציפי לבני לראשות התנועה תבטיח את היכולת לייצר אלטרנטיבה אמיתית לממשלה הרעה הזו", אומר בר-גיל. "אני מתכוון לגייס את חברי הקיבוצים וההתיישבות כולה, כדי לתמוך בציפי לבני ולהבטיח את הצלחתה של קדימה בבחירות׳".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן