Skip to content

פרסומים באיטליה: התפטרות האפיפיור – בעקבות שערוריית מין

"לה רפובליקה": דוח סודי שנחת על שולחנו של בנדיקטוס ה-16 הצביע על רשת העוסקת בפעילות הומוסקסואלית, מינוי מקורבים וסחיטה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האפיפיור היוצא בנדיקטוס ה-16, שכהונתו תסתיים ביום חמישי הבא, התפטר מתפקידו לאחר שנודע לו על קיומה ופעילותה של רשת שלמה בוותיקן שעסקה בסחיטה, במעשי שחיתות ובמין הומוסקסואלי. על כך מדווחת הבוקר התקשורת האיטלקית.

לא יכול יותר. בנדיקטוס ה-16 (מקור: ויקימדיה).
לא יכול יותר. בנדיקטוס ה-16 (מקור: ויקימדיה).

על פי פרסום בעיתון "לה רפובליקה", בנדיקטוס ה-16 מינה צוות של שלושה חשמנים והורה להם לבדוק חשדות לאי-סדרים כספיים, העדפת מקורבים ומעשי שחיתות נוספים, הקשורים כולם בהדלפת המסמכים המאסיבית שהביאה לשערוריית "וותיליקס".

בדצמבר האחרון הגישו השלושה לאפיפיור תיק עב-כרס ובו "מיפוי מדויק של השחיתות והדגים המסריחים" ברחבי המדינה הקטנה. "באותו יום עצמו, כשהמסמכים הללו מונחים על שולחנו, קיבל בנדיקטוס ה-16 את ההחלטה שבה הרהר זמן כה רב", נאמר ב"לה רפובליקה", עיתון בעל אוריינטציה פוליטית מרכזית-שמאלית מתונה.

השבוען השמרני "פנורמה" פרסם אף הוא כתבה על הדו"ח הסודי שהוגש לאפיפיור בנושא השחיתות בוותיקן, אך לא קשר בין החקירה הזו לבין ההתפטרות.

דובר הוותיקן, האב פדריקו לומברדי, סירב להתייחס למה שכינה "פנטזיות ודעות", והזהיר את העיתונאים: "אל תצפו להערות או לסתירות על כל מה שנאמר בנושא זה". אתר האינטרנט המקורב לוותיקן, "קתוליק קאלצ'ר", פרסם כי לדברי לומברדי, שלושת החשמנים הגישו את הדו"ח לאפיפיור בפגישה פרטית, וכי בכוונתו להעבירו בשלמותו לטיפולו של יורשו בתפקיד, הצפוי להיבחר בשבועות הקרובים. דובר הוותיקן הוסיף כי שלושת החשמנים שכיהנו בוועדת החקירה האפיפיורית – ג'וליאן הראנז, יוזף טומקו וסלווטורה די גיורגי – לא יתראיינו או יחשפו פרטים כלשהם על תוכן הדו"ח שהגישו. החשמן הראנז, שעמד בראש הוועדה, הודיע במפורש כי "האפיפיור הוא האדם היחיד שלו דיווחנו על כך". 

העיתון "לה רפובליקה" דיווח כי בדו"ח מיוחד הנוגע לבעיית הדליפות של חומר מסווג מהוותיקן, הזהירו החשמנים כי בחצר האפיפיור פועלות כמה קבוצות, לרבות אחת שהיא רבת עוצמה במיוחד ושחבריה "מאוחדים על ידי נטייה מינית", כלומר עוסקים בפעילות הומוסקסואלית (האסורה לפי האמונה הקתולית). חלק מחברי אותה קבוצה, הוסיפו החשמנים, פגיעים למה שכינו "השפעה פנימית" בשל פעילויותיהם. "לה רפובליקה" קבע כי הדו"ח היכה את האפיפיור בהלם ושכנע אותו להתפטר מתפקידו.

בדו"ח הסודי נכללים גם פרטים הקשורים למעשי שחיתות בבנק הוותיקן, מוסד עשיר מאוד, שלו מונה רק לאחרונה מנהל חדש לאחר שהתפקיד לא אויש במשך תשעה חודשים רצופים קודם לכן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן