Skip to content

מפלגת השלטון בג'יבוטי הכריזה על ניצחונה בבחירות

האופוזיציה: זו בדיחה. התוצאות זויפו. משפחת גולה שולטת במדינה הקטנה שבמזרח אפריקה מאז קיבלה זו את עצמאותה מצרפת בשנת 1977
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
התוצאות פורסמו מוקדם מדי. נשיא ג'יבוטי, אסמעיל עומר גולה (מקור: ויקימדיה).
התוצאות פורסמו מוקדם מדי. נשיא ג'יבוטי, אסמעיל עומר גולה (מקור: ויקימדיה).

נשיא ג'יבוטי, אסמעיל עומר גולה, הכריז הבוקר על נצחון מפלגתו בבחירות הפרלמנטריות הרב-מפלגתיות הראשונות שנערכו בארצו זה עשר שנים. משפחת גולה שולטת במדינה הקטנה שבמזרח אפריקה מאז קיבלה זו את עצמאותה מצרפת בשנת 1977.

כבר אתמול (שבת) הודיע שר הפנים של ג'יבוטי, חסן דראר הופאנה, כי מתוצאות הבחירות עולה שהמפלגה השלטת זכתה ב-49 מתוך 65 המושבים בפרלמנט.

מפלגות האופוזיציה, שכרתו ביניהן ברית לשיתוף פעולה פוליטי במטרה להביא להפלת המשטר, עשו זאת לאחר עשר שנים תמימות שבהן החרימו את הבחירות. כל המפלגות המתנגדות לנשיא גולה הודיעו כי תוצאות הבחירות זויפו וכי בכוונתן למחות על הזיופים באמצעות הפגנות. דובר "האיחוד לגאולה לאומית", ארגון הגג של מפלגות האופוזיציה, הודיע כי הבחירות היו מושחתות ואף הוסיף כי הממשלה הכריזה על התוצאות "מהר מדי" ושהתקבלו דיווחים על הצבעות כפולות בחלק מהקלפיות. "זוהי בדיחה שאינה תואמת את המציאות שהתרחשה בבירה ובאזורי פנים הארץ", אמר הדובר, דאהר אחמד פראח.

"הודיעו על התוצאות בשעה חמש בבוקר, כשהקלפיות נסגרו בשעה שבע בערב הקודם. זה משמעותי. המשטר בישל את כל זה, ותושבי ג'יבוטי vבחינו בכך", אמר פראח.

ג'יבוטי, מדינה שבה מתגוררים 920,000 תושבים בלבד, שוכנת בקרן אפריקה, ובה מצויים הבסיסים הגדולים ביותר של צבאות ארצות הברית וצרפת ביבשת כולה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן