Skip to content

קנס של 135,000 שקל לסוחר השקעות ישראלי

הרשות לניירות ערך החליטה לבטל את רשיון ניהול התיקים של חברת השקעות ישראלית, כיוון שהבעלים קיבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת האכיפה המנהלית של הרשות לניירוך ערך, ברשות השופט בדימוס יהושוע גרוס, הטילה השבוע קנס של 135,000 שקל, מתוכם 35,000 שקל בפועל, על סוחר ניירות הערך, ישראל חזוט. ההרשעה באה בעקבות, מה שהוגדר, כהפרות מניפולציה על פי חוק ניירות ערך, בדרך של עסקאות עצמיות.

משחק בניירות ערך (הדמיה: http://www.freedigitalphotos.net, Nutdanai Apikhomboonwaroot)
משחק בניירות ערך (הדמיה: http://www.freedigitalphotos.net, Nutdanai Apikhomboonwaroot)

ראש הרכב הועדה קבע, כי הנאשם שהוגדר כ"סוחר יום", נהג להוציא אל הפועל בין החודשים פברואר 2011 לינואר 2012, 28 עסקאות עצמאיות, בהן רכש בחשבון אחד ומכר בחשבון אחר מניות של החברה ניסקו תעשיות (1992) בע"מ. בעסקאות אלו השפיע חזוט על מחירי ניירות הערך.

למרות גזר הדין החמור שהוטל על הנאשם, התחשב בית המשפט במצבו הבריאותי הקשה, ומצבו הכלכלי הרעוע, ובכך שלא הרוויח דבר מהפעילות הלא חוקית שביצע.

ביטול רישיון ניהול תיקים

בהחלטה אחרת שקיבלה הרשות לניירות ערך, הוחלט לבטל את רישיונה של חברת ניהול התיקים, אפולו בית השקעות וניהול פיננסי בע"מ. ביטול הרישיון הגיע בעקבות חוסר מהימנות של בעלי החברה דאז, אילן מורגן.

כנגד אילן מורגן הוגש כתב אישום חמור, שכלל כמה סעיפים, שהחמור שבהם הוא קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. על פי כתב האישום, אילן מורגן, ששינה את שמו המלא פעמים ספורות, הציג מצג שווא למשקיעים תוך שהוא מסתיר את עובדת היותו חסר כל ובעל חוב לשוק האפור. מצג השווא התלווה בהבטחות למשקיעים, כי תושג להם תשואה בטוחה על השקעתם, תוך כדי מעילה בכספם ובאמונם.

חברת אפולו הכחישה תחילה כי מורגן עמד בראשה, אולם בעקבות התפטרות בעל הרישיון היחיד שפעל בחברה, ובעקבות נטישה המונית של לקוחות, נאלצה החברה להפסיק את פעילותה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן