Skip to content

רכב עירוני מתקפל

בעיית החנייה בערי העולם ידועה ומוכרת. אחד הפתרונות היה SMART שהושק כרכב המסוגל לחנות בניצב לכביש. Casple-Podadera הוא פתרון אחר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כאשר יצא סמארט לפני כ-15 שנה, זו הייתה בשורה. ההבטחה של סמארט היתה רכב לשני נוסעים, קטן ובעל יכול תמרון וחנייה עירונית גם לרוחב ובניצב לכביש. הרכב והרעיון התקבלו בשמחה ואף זכו להצלחה בכמה ממדינות אירופה.

עם השנים גדל הרכב והרעיון של חניה בניצב למדרכה כבר לא מעשי ברוב דגמי הסמארט, אולם מצוקת החנייה רק התגברה והצורך לרכב שיוכל לחנות גם במרווח קטן אף התגבר.

בספרד פיתחו רעיון אחר לפתרון מצוקת החנייה. Casple-Podadera הוא רעיון של רכב המתקפל בעת החנייה ומקטין את אורכו. הרעיון המקורי נוצר מחיבור בין מעצב ספרדי ידוע, Francisco Podadera וחברת Casple הספרדית.

צילום מאתר החברה
קספל פודדרה. צילום מאתר החברה

הרכב מתאים לשני נוסעים ומטען קל (הקניות השבועיות למשל) ואורכו בנסיעה הוא 2.30 מטר. בעת חניה מצטמק הרכב ב-40 ס"מ ואורכו רק 190 ס"מ, כרוחב רכב רגיל. צורת הישיבה וגודלו של הרכב מזכירים גם רכב גולף, אולם להבדיל מרכב גולף, זהו רכב המורשה לנסיעה על כביש ומותאם לכך, כולל אפשרות של דלתות ונעילה או גרסה ללא דלתות.

הרכב הוא חשמלי ובעל יכולת להגיע למהירות 110 קמ"ש ולטווח נסיעה של כ-130 ק"מ בין טעינה אחת לשנייה. הרכב מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-11 שניות אלגנטיות. משקל הרכב הוא 720 ק"מ והוא מצויד בסל מטען של 200 ליטר.

כיום, זה מודל לבחינה וניסוי של הקונספט, והשותפים הספרדיים בוחנים שותפויות נוספות לפני כניסה לייצור המוני והפצה ברחבי אירופה, בשלב ראשון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן