Skip to content

נשיא צרפת: לא ישראל תצטרך למנוע חימוש גרעיני של איראן

נשיא המדינה, שמעון פרס, התארח היום בארמון האליזה אצל נשיא צרפת פרנסוא הולנד - ושמע ממנו כי עמדת צרפת היא, כי מניעת התגרענותה הצבאית של איראן מוטלת כולה על הקהילה הבינלאומית. הולנד הבהיר גם כי העמדה האירופית המאוחדת בנוגע לחיזבאללה תיגזר מתוצאות החקירה הבולגרית והדגיש כי מדיניות הרחבת ההתנחלויות מקשה על קידום תהליך השלום ויוצרת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אם איראן תתקדם בפיתוח נשק גרעיני, הקהילה הבינלאומית, לא ישראל, תיטול את האחריות למנוע זאת. איראן אינה סכנה רק לישראל היא סכנה ממשית למפרציות, לאירופה ולעולם כולו!". כך אמר היום נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, לנשיא המדינה שמעון פרס. נשיא  צרפת הדגיש עוד כי "העמדה האירופית המאוחדת בנוגע לחיזבאללה תיגזר מתוצאות החקירה הבולגרית".

"מדיניות הרחבת ההתנחלויות מקשה על קידום התהליך ויוצרת מחלוקת". נשיא צרפת, פרנסוא הולנד וחהנשיא שמעון פרס (צילום: משה מילנר/לע"מ)
"מדיניות הרחבת ההתנחלויות מקשה על קידום התהליך ויוצרת מחלוקת". נשיא צרפת, פרנסוא הולנד וחהנשיא שמעון פרס (צילום: משה מילנר/לע"מ)

נשיא המדינה שמעון פרס, נועד היום לפגישת עבודה מדינית עם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, בארמון האליזה. הנשיא הולנד הזמין את הנשיא פרס ובכירי משלחתו לארוחת צהריים אשר התקיימה כפגישת עבודה מורחבת בהשתתפות, שר החוץ הצרפתי לוראן פביוס ובכירי האליזה.

בתום הארוחה דנו השניים באריכות בארבע עיניים, ובסיום הפגישה קיימו מסיבת עיתונאים משותפת. במרכז הפגישה בין הנשיאים עמדו הנושאים הבאים: סוגיית הגרעין האיראני, המצב בסוריה ובלבנון, תהליך השלום עם הפלשתינאים והידוק שיתוף הפעולה הביטחוני, מדיני וכלכלי בין המדינות.

"לצערי אסד לא השתכנע לפנות את כסאו". נשיא צרפת, פרנסוא הולנד לנשיא שמעון פרס (צילום: משה מילנר/לע"מ)
"לצערי אסד לא השתכנע לפנות את כסאו". נשיא צרפת, פרנסוא הולנד לנשיא שמעון פרס (צילום: משה מילנר/לע"מ)

בפתח הפגישה ברך הולנד את פרס בחום ואמר: "זהו כבוד גדול ועונג פרטי לארח אותך באליזה. אנו מלאי הערכה לפעילותך למען השלום ולמען העולם.  במעמד זה אני מזמין אותך לביקור ממלכתי בצרפת כאורחנו. שבוע הבא נציין שנה לרצח הנתעב בטולוז ונרכין ראש לזכרם של קרבנות הטרור".

הנשיא הולנד התייחס גם להקמת הממשלה בישראל ואמר כי הוא תקווה שהממשלה החדשה תקדם את תהליך השלום עם הפלסטינים, ויבוטלו כל התנאים המקדימים: "צרפת עומדת לצד ישראל והפלסטינים, ותסייע, ככל שניתן, לקידום השלום, ותמשיך להשקיע בכלכלת הרש"פ ובפיתוחה".

 הולנד שב והבהיר כי מדיניות הרחבת ההתנחלויות מקשה על קידום התהליך ויוצרת מחלוקת. הנשיא פרס שב והדגיש כי אין פתרון זולת פתרון שתי המדינות לשני העמים וכי לישראל יש שותף אמיץ ורציני לשלום. "אבו מאזן נלחם נגד הטרור ותומך נלהב בשלום". עוד הוסיף פרס: "אני מאמין כי ברגע שתקום ממשלה חדשה בישראל יחודש תהליך השלום. אנו מצפים לביקור הנשיא אובמה בישראל, ביקרו הוא הזדמנות חשובה להתחיל את המו"מ לשלום".

בסוגיה האיראנית אמר הולנד לנשיא פרס כי:"עמדת צרפת היא שיש לחזק את הסנקציות הכלכליות כנגד איראן. הן יעילות, הן עובדות ואין לנו ספק כי אם המשטר האיראני ימשיך במאמציו לפיתוח נשק גרעיני, הקהילה הבינלאומית, לא ישראל, תצטרך ליטול על עצמה למנוע זאת. איראן גרעינית היא לא סכנה רק לכם, היא סכנה למפרציות, סכנה לאירופה וסכנה לעולם כולו".

הנשיא פרס שיבח את צרפת על עמידתה הנחושה, יחד עם ארה"ב, כנגד איראן ואמר כי איראן מפתחת נשק גרעיני להשמדה המונית. היא מפתחת טילים ארוכי טווח, תולה אנשים ברחובות, מפעילה טרור ומפרה זכויות אדם. "יש להפעיל פיקוח על אמצעי השיגור", אמר פרס והוסיף: "מדוע איראן מפתחת טילים ארוכי טווח היכולים לשאת ראש גרעיני? אין ספק שיש לבצע פיקוח כפול הן על האורניום והן על אמצעי השיגור". הנשיא פרס שב והדגיש כי כל האופציות צריכות להישאר על השולחן.

בנוגע לסוריה אמר הנשיא פרס כי מתחת לאפו של העולם, בנה אסאד כור גרעיני בסיוע צפון קוריאה וארסנל של נשק כימי המוטמן בכמויות אדירות באתרים ברחבי סוריה.  הנשיא הדגיש כי יש לתת את הדעת גם לסוגיית הנשק הכימי שעלול להגיע לידיים בלתי אחראיות ולפגוע באלפים חפים מפשע.

בנושא זה אמר הולנד כי צרפת מוטרדת מאוד משפיכות הדמים בסוריה ועמדתה הברורה של צרפת היא כי תוקם במהרה קואליציה אחראית שתהווה אלטרנטיבה לאסאד: "דיברתי עם פוטין על ההכרח שבמציאת פתרון הולם למצב זה", אמר הולנד, "אך לצערי אסאד לא השתכנע לפנות את כסאו".

"חיזבאללה - אספן הטילים הגדול בעולם". הנשיא שמעון פרס לנשיא צרפת, פרנסוא הולנד. (צילום: משה מילנר/לע"מ)
"חיזבאללה - אספן הטילים הגדול בעולם". הנשיא שמעון פרס לנשיא צרפת, פרנסוא הולנד. (צילום: משה מילנר/לע"מ)

בנושא הכללת חיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור אמר הנשיא פרס: "חיזבאללה הורס את לבנון מבפנים, משתף פעולה עם הדיקטטורה של אסאד בסוריה, מהווה שליחו הנאמן של איראן והוא הפך לאספן הטילים הגדול בעולם. חיזבאללה מוציא לפועל פיגועי טרור רצחניים ברחבי העולם, כולל על אדמת אירופה כפי שנתגלה בפיגוע בבורגס". נשיא צרפת, הולנד, אמר בהצהרות המשותפות שנשאו השניים כי העמדה האירופית המאוחדת בנוגע לחיזבאללה תיגזר מתוצאות החקירה הבולגרית.

בסיום ארוחת הצהריים שקיימו השניים, שיגר הנשיא פרס הזמנה רשמית לביקור ממלכתי של נשיא צרפת, הולנד, בישראל. הנשיא הצרפתי השיב להזמנה בחיוב ואמר כי בכוונתו לקבל את ההזמנה ולהגיע לביקור ממלכתי בישראל כבר במהלך שנת 2013.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן