Skip to content

55 אלף ש"ח – סך השלל בשוד שישה סניפי דואר ובנקים

בכתבי האישום בהם מתוארת שיטת הפעולה בשוד סניפי הדואר והבנקים בדרום. אחד מהשודדים היה "המוח", השני השודד בפועל והארבעה הנוספים סייעו במילוט ובלוגיסטיקה. החבורה מואשמת בסעיפי שוד מזוין, החזקת נשק, גניבה ועוד. הרבה תכנון ומעט שלל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום על שישה מעשי שוד מזוין בשפלה ובדרום הוגש הבוקר (שני) נגד שישה חשודים, תושבי רחובות, אשקלון, עקרון וגדרה, בבית המשפט המחוזי בלוד. סך הכול שדדה החבורה כ-55 אלף שקלים. 

מכתב האישום, אותו הגישה עו"ד גלית קוינט מפרקליטות מחוז מרכז, עולה כי בין השישה הייתה חלוקת תפקידים ברורה. אלכסנדר אורזלין (24) מרחובות היה המוח. הוא תכנן את מעשי השוד, בחר את המקומות שיישדדו, החליט על חלוקת התפקידים בין השותפים, סיפק את כלי הנשק וכן, בחלק מן המקרים, אבטח את השודדים, כשהוא נמצא ליד זירת השוד או מיד לאחר מכן, כשהוא מסייע להמלטות. 

חברו, אלכסנדר גרשר, תושב גדרה בן 28, היה מוציא לפועל. הוא זה שביצע בפועל את מעשי השוד. לפי התביעה הוא נכנס בדרך כלל לסניפי הבנק (לאומי ופאג"י – פועלי אגודת ישראל) או סניף הדואר בקריית עקרון, רחובות, כשהוא חבוש בקסדה, ובאיומי אקדח שדד בכל פעם אלפי שקלים. אלו התחלקו שווה בשווה בין השותפים. 

חלקם של ארבעת האחרים היה בעיקר בביצוע עבודות הכנה לקראת ביצוע השוד, הסעתו של גרשר לזירת השוד, לרוב על גבי קטנוע, המתנה מחוץ לזירות השוד תוך אבטחתו של גרשר, מילוט בקטנוע ובכלי רכב שונים לאחר ביצוע השוד וכן סיוע בהסתרת הציוד ששימש לשוד.  

חישוב פשוט מבהיר כי ששת המוסקטרים, ששכרו לפחות פעמיים רכבים לביצוע השוד ורכשו ככל הנראה נשק ותחמושת ועוד, אולי חילקו בסופו של דבר ביניהם כמה אלפי שקלים בודדים לכל אחד.  אם יורשעו בכול הסעיפים בהם הואשמו, יהיה להם זמן רב בכלא לחשוב היטב על  עתידם. 

אורזלין הואשם בשוד בנסיבות מחמירות, שוד מזוין בחבורה, ניסיון שוד, קשר לביצוע פשע, עבירות בנשק, שיבוש מהלכי משפט ושינוי זהות של רכב. גרשר הואשם בשוד בנסיבות מחמירות, שוד מזוין בחבורה, ניסיון שוד, קשר לפשע, עבירות בנשק, שיבוש מהלכי משפט ושינוי זהות של רכב. המורשעים האחרים הם אלירן כהן, תושב רחובות בן 20, יהודה דבש, תושב רחובות בן 20, עומרי חסן, תושב רחובות בן 25 ולידור ברחנין, תושב קריית עקרון בן 24. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את כול השישה עד תום הליכים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן