Skip to content

בולטון: "לנתניהו זמן קצר להחליט על תקיפה באיראן"

ג'ון בולטון, ששימש בעבר כשגריר ארה"ב באו"ם מעריך כי לנתניהו זמן קצר להחליט אם לתקוף באיראן. "בכל יום שעובר איראן מתקרבת להשגת יכולות גרעיניות שישראל לא תוכל למגר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שגריר ארצות הברית לשעבר באו"ם, ג'ון בולטון, התבטא בחריפות בנושא תקיפה ישראלית אפשרית באיראן, ואמר כי מיד עם הקמתה של ממשלת נתניהו יהיה עליו להכריע בשאלה האם לתקוף את מתקני הגרעין באיראן או לא. בולטון אמר את הדברים בתוכנית הרדיו של אהרון קליין ברשת WABC האמריקנית, המשודרת מתל אביב.

"ארה"ב לא תתקוף עבור ישראל". בולטון

לדבריו, "בהנחה שנתניהו יסיים את הרכבת הממשלה, יש לו פרק זמן קצר ביותר להחליט האם להשתמש בכוח צבאי נגד איראן, מתוך ידיעה שארצות הברית לא תעשה זאת עבור ישראל, או לאפשר לטהרן להגיע לנקודה שבה יש לה נשק גרעיני".

הוא הוסיף, "אני לא יודע מה תהיה החלטתו של נתניהו, אבל אני כן חושב שעומד לרשותו זמן קצר בלבד להחליט, שכן עם כל יום שעובר איראן מתקרבת להשגת יכולות גרעיניות שישראל כבר לא תוכל למגר".

הדיפלומט האמריקני לשעבר אמר לקליין כי הוא לא מאמין שהפתרון יגיע מכיוונו של ממשל אובמה: "השאלה היא האם ישראל תפעל מתוקף הגנה עצמית, כפי שעשתה פעמיים בעבר בעת תקיפת הכור בעיראק ב-81' והכור בסוריה ב-2007".

דבריו של בולטון נאמרים כשבוע לפני ביקור נשיא ארצות הברית ברק אובמה בישראל, ביקור שהנושא האיראני צפוי ככל הנראה אף הוא לעמוד במרכזו.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן