Skip to content

17 הרוגים בתאונה קשה ליד גשר אלנבי

אוטובוס התנגש בכלי רב פרטי ובמשאית בתאונת שרשרת והידרדר לתהום. בין נוסעי האוטובוס שחזר ממכה היו, ככל הנראה, גם ישראלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

17 בני אדם נהרגו ו-42 אחרים נפצעו בתאונה קשה שאירעה הבוקר (שבת), בדרך ים המלח סמוך לגשר אלנבי בשטח ירדן, כך מדווחת סוכנות מען. על פי פרסומים נוספים בכלי תקשורת ירדניים, הנפגעים הם פלסטינים, חלק מקבוצה שחזרה ממכה. על פי הדיווחים הקבוצה כללה גם ערבים ישראלים. הפצועים הועברו לקבלת טיפול בבתי החולים בבירה עמאן,  מנהל בית החולים א-שונה שבירדן אישר את מספר הנפגעים. מושל ג'נין, טלאל דוויכאת, אישר כי מרבית ההרוגים הם תושבי ג'נין.

bus
האוטובוס (צילום: מען)

לפי סוכנות הידיעות הירדנית, פטרה, האוטובוס התנגש במשאית ואז הידרדר לתהום באזור אל-עדסייה. במשרד החוץ אישרו כי הם קיבלו דיווח על התאונה. עוד נודע כי בין הפצועים חמישה בני אדם במצב אנוש. לפי הדיווחים האוטובוס פגע קודם לכן במכונית פרטית לפני שהתנגש במשאית ונהג המשאית נהרג אף הוא. בשלב זה, לפי הדיווחים, פועלים כוחות חילוץ ורפואה לסייע להם להעבירם לבתי החולים הקרובים ביותר, בהתאם למצבם הבריאותי ולחומרת פציעתם.

שר הפנים של הרשות הפלסטינית, מחמוד אל עבאס מסר כי משרדו פועל עם גורמים רשמיים בירדן על מנת להשיג מידע מדויק על האירוע והנפגעים. שר התחבורה ישראל כץ הורה היום למנכ"ל רשות שדות התעופה להעניק סיוע לפצועים בתאונה. כמו כן הנחה השר את הרשות לסייע לבני המשפחות המבקשים להגיע לנפגעים בירדן.

בנוסף, גורמי תיאום של פעולות הממשלה בשטחים והמנהל האזרחי פנו לבכירים ברשות הפלסטינית והציעו סיוע רפואי, מעבר של קרובי משפחה וגורמים מהרש"פ בנוהל מזורז במעבר אלנבי ועדכנו כי שעות פעילות המעבר יורחבו במידת הצורך.

(צילום: סוכנות מען)
(צילום: סוכנות מען)

עוד נודע כי מגן דוד אדום הציע סיוע בהעברת הפצועים לבתי החולים בישראל, אך לפי שעה הסיוע נדחה. דובר מד"א, זכי הלר, מסר הבוקר כי הצוותים ערוכים לכך ועומדים בקשר עם משרד החוץ ועם הסהר האדום הירדני והפלסטיני. לדבריו, האחראים לטיפול בנפגעי התאונה הם אנשי פיקוד העורף הירדני.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן