Skip to content

ברק על יעלון: בוגי הוא אדם יציב, לא מתנדנד

טקס קצר ליווה את יעלון בהיכנסו למשרד הביטחון. יעלון: "מהבוקר המטען הכבד שוב על הכתפיים". ברק: "צריך להיאבק על הדברים שצריך להיאבק עליהם ולקבל את ההחלטות וההכרעות כאשר המערכת של הדרג המדיני תקבל אותם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טקס חילופי התפקידים בין שר הביטחון היוצא, אהוד ברק, לבין שר הביטחון הנכנס, משה (בוגי) יעלון, נערך הבוקר (שלישי) בקריה בתל אביב. בכירי צה"ל ובראשם הרמטכ“ל רא“ל בני גנץ וראשי אגפי משרד הביטחון נכחו בטקס.

שר הביטחון ברק, שכיהן בתפקיד בשש השנים שחלפו, בירך את השר יעלון על קבלת התפקיד ואמר לו כי הוא ”מקבל מערכת שנמצאת בידיים טובות, נאמנות, מקצועיות, שמבינות איפה אנחנו חיים ולאן אנחנו הולכים. צריך להיאבק על הדברים שצריך להיאבק עליהם ולקבל את ההחלטות וההכרעות כאשר המערכת של הדרג המדיני תקבל אותם, וצריך לעבור לצד השני של השולחן ולעשות. נעשית עשייה עצומה כדי לבצר ולחזק את ביטחון המדינה“.

חילופי שר הביטחון, היום. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
חילופי שרים במשרד הביטחון, היום. (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

השר ברק הוסיף, כי יעלון מביא עמו ניסיון צבאי עצום והבנה עמוקה של התחום המדיני. ”בוגי הוא אדם שגם במדים וגם בלעדיהם יודע איפה הוא נמצא, יציב, לא מתנדנד, הוא אומר את מה שהוא חושב, עושה את מה שהוא אומר“, העיד השר ברק, ”אני מאחל לך ולכם הצלחה. ההצלחה שלכם היא ההצלחה של מדינת ישראל".

השר יעלון אמר כי הוא חש ”חרדת קודש“ מפני שהוא ”יודע מהו המשא הכבד הזה. אהוד חווה כבר כמה פעמים את המשא הזה עולה על הכתפיים ויורד מהכתפיים. אני זוכר את היום שסיימתי את תפקידי כרמטכ"ל ואת תחושת ההקלה שהייתה, והבוקר המטען הכבד שוב על הכתפיים ולכן אני באמת מכיר בגודל המשימה. אני רואה את המשימה הזו כמשימה שהיא שליחות, שהיא חשובה, ולכן גם חרדת הקודש“.

יעלון ביקש להזכיר בטקס את מפקדיו ופקודיו, חללי צה“ל, שנפלו במערכות ישראל, לצד פצועי צה"ל "שגם כאן מיוצגים בחדר הזה, שנושאים את צלקות המלחמה על גופם, בנפשם ולכל אורך חייהם, ואני כמובן זוכר את הנעדרים שחובתנו להמשיך ולעשות כל מאמץ כדי להביאם חזרה למדינתנו“. שר הביטחון הנכנס סיכם כי הוא ”מאחל לכולנו שביחד נדע לעמוד בגודל המשימה ושנדע ביחד להביא לביטחון, שקט ובעתיד אולי גם שלום, לנוכח עוצמתה של מדינת ישראל“.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן