Skip to content

"אחי העבדים, אתם תמשיכו להיות הכספומט של המדינה"

כך כותבת יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', בעמוד הפייסבוק שלה - בתגובה לדברים שכתב שר האוצר, יאיר לפיד, ש"מתכוון להיכנס בכל הכוח" באוברדראפט ולקצץ "במקומות הכואבים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אחי העבדים, אתם תמשיכו להיות הכספומט של המדינה ולשלם את המחיר. משהו חדש בכל זאת מתחיל: על הגזירות, הקיצוצים והמיסים– אתם תשמעו הפעם דרך הפייסבוק". כך כותבת יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', בתגובה לדברים שפרסם אמש שר האוצר, יאיר לפיד, בעמוד הפייסבוק שלו.

יחימוביץ' שואלת את לפיד מי הם אותם אנשים שהוא מאשים שהשתתפו במסיבה והאם המורות, עובדי הקבלן, רופאים צעירים ואמהות חד הוריות הם אלה שהשתתפו במסיבה וישלמו כעת את המחיר או שיהיו אלה אנשי האלפיון העליון שבהם לפיד אינו מתכוון לגעת?

"אחי העבדים, אני לא מבין בכלכלה". שלי יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)
"אחי העבדים, אני לא מבין בכלכלה". שלי יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)

"לפיד קם בבוקר, והוא נשמע בדיוק, אבל בדיוק, כמו נתניהו", כותבת יחימוביץ'.

"אחי העבדים, אתם הולכים להמשיך להיות הכספומט של המדינה ולשלם את המחיר. אחי העבדים, אני לא מבין בכלכלה כפי שאמרתי לכם ביושר, אבל את שיעורי הכלכלה הראשונים אני לוקח מפקידי האוצר.

"כתינוק בן יומו הם מלמדים אותי את המילים ואת התוכניות הישנות, אלה שממילא כבר שוכבות מוכנות מימי נתניהו. הלילה גם נרדמתי כמו תינוק עם חוברת שהם הכינו לי. אבל משהו חדש בכל זאת מתחיל: על הגזרות, הקיצוצים, המיסים – אתם הולכים לשמוע דרך הפייסבוק.

"יעצו לי לומר, כמו ביבי, רגע לפני שאני עושה כלכלה ישנה, להגיד ש"קבלתי את המשק במצב איום ונורא" ואין ברירה", ממשיכה יחימוביץ' לכתוב, כאילו בשמו של לפיד. "למדתי את החומר מהר, ותוך כמה שעות הבנתי שאתם אשמים במצב וגם היחידים שאני יכול לחלוב.

"אחי העבדים, הלילה גיליתי שעד עכשיו כולכם השתתפתם במסיבה. עובדים סוציאליים, מורות, עובדי קבלן, אנשי הייטק ורופאים צעירים, סטודנטים, קשישים, חד הוריות, פועלים בתעשיה, חגגתם מספיק, המסיבה נגמרה. אני הולך להטיל עליכם גזרות וקיצוצים וחסר לכם שתאשימו מישהו מלבד את עצמכם.

"כן, אתם עובדים יותר ומרוויחים פחות, כן, קניית דירה הפכה למדע בדיוני, כן, מחירי המזון זינקו, כן, אתם משלמים מכספכם על חינוך ובריאות שהיו אמורים להיות חינם.

"חגגתם, מה?

"מעכשיו יהיה עוד יותר גרוע.

"עוד מאותו הדבר, יותר חזק.

"אבל אצלי זה יהיה עם חיוך, ומדי פעם אני גם אגיד 'חזון', 'ערכים', 'שוויון בנטל', כדי שלא תדעו מאיפה זה בא לכם.

"טוב, לא לכולכם החגיגה תיגמר. התאגידים העשירים ביותר ימשיכו לא לשלם מיסים בכלל, בעלי ההון ימשיכו לעשות תספורות על החסכונות שלכם, המנכ"לים ימשיכו להרוויח יותר ממליון שקלים בחודש, אוצרות הטבע של המדינה ימשיכו להעשיר רק כמה משפחות.

"פקידי האוצר הסבירו לי שלהטיל מע"מ על הקניות שלכם בסופר, יעבור הרבה יותר בקלות מלהטיל מס אמת על העשירים ביותר; להקפיא שכר ולהטיל מיסים על קרנות השתלמות של מורים, זה יותר קל מלהגביל קצת שכר בכירים של מליון שקלים בחודש; שאתם כבר רגילים, והם לא.

"אז אחי העבדים, משהו ישן נמשך. אבל עם חיוך."

1 Comment

  1. בני תומך עבודה
    26 במרץ 2013 @ 23:44

    ראשית חג שמח לכולם תבלו ןתנוחו פיזית ונפשית .לגופם של קיצוצים אני תמה מה תהיה תגובת "מעמד הביינים שהם בחרו בו .האם לא בציבור בוחריו יפגע ?.האם הגזרות הם לא אותם גזרות ותוכניות שבאים מבית מדרשו של ביביהו הראשון .והאןם יש קרן אור באפ]ילה ??לפיד נפל בפח שביבי טמן לו .הרי ברור מי מנהל את ההמדינה :פקידי האוצר .
    בני תומך העבודה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן