Skip to content

שוחררו הישראלי והתיירת שנחטפו בסיני

השניים שוחררו לפנות בוקר לאחר ששלטונות מצרים הסכימו לבחון מחדש את עניין שני העצורים הבדואים, קרובי החוטפים. הערב צפוי אמיר עומר חסן לשוב אל חיק משפחתו בנצרת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משפחת החטוף הישראלי תושב נצרת, אמיר עומר חסן (23), התבשרה הבוקר (שלישי) כי אמיר והתיירת הנורווגית, אנג'י פיליפ אליטניק בת ה-32, שהייתה עמו, שוחררו היום על ידי חוטפיהם והועברו לידי שלטונות מצרים.

עיתון אל אהרם דיווח כי לאחר מו"מ בין מנהיגים בדואים למשטרה המצרית, הסכימה המשטרה לבחון מחדש את תיקי שני קרובי המשפחה של החוטפים שנעצרו לאחרונה בחשד  סחר בסמים. אמיר התקשר בעצמו בחמש וחצי לפנות בוקר ובישר על כך למשפחה. לדברי אחיו, עו"ד חלאד חסן, אמיר סיפר לו כי שוחרר והוא בדרכו לקהיר, משם הוא מתעתד לשוב לביתו.

שני החטופים בקהיר לאחר ששוחררו (מקור: יו טיוב)
שני החטופים בקהיר לאחר ששוחררו (מקור: יו טיוב)

סוכנות ידיעות מצרית ONA, שראיינה את השניים לאחר שחרורם, מסרה כי התיירת הנורווגית אנג'י, אמרה: "החוטפים התייחסו אלינו בצורה טובה ונתנו לנו אוכל ושתייה. אך עברו עלינו ארבעה ימים קשים". לפי כלי תקשורת מצריים, חסן ואנג'י שוחררו בתיווך של מנהיגי שבט א-תראבין בסיני. כמה מראשי שבט א-תראבין שכנעו את החוטפים לשחרר את התיירים תמורת הבטחות של משרד הפנים לדון בעניינם של קרוביהם שמרצים עונש מאסר בכלא המצרי.

לפי סוכנות הידיעות אמרו החוטפים כי החטיפה נעשתה לאחר שכל מאמציהם לפעול בדרכים לא אלימות עלו בתוהו. לדבריהם, הם פנו לממשל וגם ערכו הפגנות  לא אלימות, אבל "הבכירים במשטרה ובממשלה לא הקדישו תשומת לב לבקשות שלנו, מה שגרם לנו להסלים את המצב".

השניים נחטפו ביום שישי שעבר בהיותם במונית בדרכם מטאבה לכיוון דהב בסיני. השניים חלקו מונית שנעצרה על ידי החוטפים ונהגה, שלא נחטף, דיווח על החטיפה לשלטונות. החוטפים דאגו כי התיירת תעדכן את משרד החוץ הנורווגי וחסן עדכן את משפחתו. השניים הוחזקו ככל הנראה באזור מבודד בהרים באזור הצפוני של מרכז סיני, כנראה באזור ג'בל א-מרארה.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן