Skip to content

קאסם חדר לגן ילדים ולא התגלה עד היום

היום גילו עובדי מועצה בגן ילדים "מרגלית" בשדרות רקטה שלא התפוצצה, שחדרה מבעד לגג גן הילדים. האם היא נורתה בעת ביקורו של אובמה או במהלך הימים האחרונים? ואם כן, מדוע לא זוהתה במערכות ההתראה? בצה"ל עדיין בודקים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רקטת קאסם שנורתה מעזה, אולי בעת ביקורו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לעבר שדרות, פגעה בגן ילדים בשדרות, בעת שהיה ריק מאדם. הרקטה התגלתה היום (שלישי), בשעות הצהריים, לאחר שעבדי הגן הגיעו להכינו לקראת מחר, אז ישובו ילדי הגן אליו לאחר חופשת חג הפסח הארוכה.

אחת הרקטות שנפלה בשדרות בעת ביקור אובמה (צילום: רוטרניק)

הקסאם חדר את תקרת גן "מרגלית", שבו שוהים ילדים בני 3, למרבה המזל הוא לא התפוצץ לאחר חדירתו למבנה. יחידת החבלה של מרחב לכיש הוזעקה למקום וביצעה פיצוץ מבוקר. לגן הילדים עצמו נגרם נזק קל.
על פי הערכות גורמי ביטחון,  יש אפשרות כי הקאסם שוגר לעבר שדרות  ב-21 במרס, היום שבו נאם ברק אובמה בבנייני האומה, אז כזכור נורו חמש רקטות קסאם ליישובי שדרות ועוטף עזה.

באותה עת זיהו מערכות ההתרעה של צה"ל חמישה שיגורים מרצועת עזה לעבר ישראל. צה"ל דיווח כי זיהה שתי נפילות בשטח ישראל. אחת בשטח פתוח והשנייה בחצר בית בשדרות. שתי רקטות נוספות נפלו בשטח הרצועה. כעת מתברר כי ייתכן ורקטה חמישית, שנפילתה לא זוהתה, היא שפגעה בגן. לשאלת "מגפון" השיב דובר צה"ל כי הנושא נמצא בבדיקה ועדיין אין  הערכות סופיות בנושא. הבדיקה תצטרך גם לענות לשאלה כיצד חדר קאסם למבנה בשטח ישראל מבלי שאף גורם יידע על כך. הגן עצמו אינו ממוגן, למרות החלטת ממשלת ישראל  למגן את מבני החינוך בשדרות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן