Skip to content

משרד החוץ: מחרימים את כל המינויים הפוליטיים

עיצומים נוספים במשרד החוץ: הוועד הנחה את העובדים להחרים כל מינוי פוליטי חדש וכן להפסיק הטיפול בהארכת שירותם של מינויים פוליטיים קיימים במשרות אלה. הראשון שצפוי להיפגע הוא עמוס גלעד, המיועד לכהן כשגריר ישראל בטורקיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסכסוך במשרד החוץ מחריף: ועד המשרד הנחה את העובדים להחרים כל מינוי פוליטי חדש, וכן העביר הודעה למינויים פוליטיים קיימים כי מיד עם תום קצבת זמן מינויים תופסק העבודה מולם.

במכתב לעובדים נכתב: "במסגרת סכסוך העבודה, אנו מנחים את כל העובדים על הפסקה מוחלטת של טיפול במינויים פוליטיים… הפסקת הטיפול בקליטת מינויים פוליטים חדשים למשרות של ראש נציגות משרד החוץ, הפסקת הטיפול בהארכת שירותם של מינויים פוליטיים קיימים במשרות אלה. הנחיה זו כוללת  טיפול מדיני ומנהלי בכל סוג שהוא".

מיועד לשגריר בטורקיה (צילום: ויקימדיה)
מיועד לשגריר בטורקיה (צילום: ויקימדיה)

הראשון שצפוי להיפגע ממהלך זה הינו עמוס גלעד, אשר בימים האחרונים נודע כי מייעדים אותו לכהן כשגריר ישראל בטורקיה.

המינויים הפוליטיים שצפויים להסתיים בחצי השנה הקרובה: שי בזק, קונסול ישראל בבוסטון, דורית  גולנדר, שגרירת ישראל במוסקבה, ראובן דניאל, שגריר ישראל בקייב ואילן שטולמן, קונסול ישראל בסאו  פאולו. מינויים פוליטיים נוספים שסיום כהונתם עולה על חצי שנה: מייקל אורן – וושינגטון, נעים עריידי – אוסלו, יוסף שגאל – מינסק, אלי טסמן – אסטנה, שאול קמיסה – בולגריה ומתן וילנאי – ביג'נינג.

מוועד עובדי משרד החוץ, נמסר, כי "אחת מהעילות המרכזיות לסכסוך העבודה הינה המינויים הפוליטיים. המינויים הפוליטיים הינם נדבך להפרטת משרד החוץ כפי שלאחרונה בא לידי ביטוי במינויו של שטייניץ לשר ליחסים בינלאומיים. הגיע הזמן שיבינו בממשלת ישראל כי אי אפשר לקיים מערך שירות חוץ בלי משרד החוץ ועובדיו. העבודה של משרד החוץ הינה מקצועית וחיונית, הן בהיבט הטכני של הדברים והן בהיבט התוכני".

החלטת הוועד גם באה בעקבות הרחבת המינויים הפוליטיים בתקופת שר החוץ ליברמן, וזאת לאחר שקודמתו בתפקיד ציפי לבני ביטלה כמעט את המינויים האלה בעקבות דו"ח חמור של מבקר המדינה, שפורסם ביוני 2006.

ההחלטה להחרים את המינויים הפוליטיים מצטרפת אל עיצומים נוספים במשרד החוץ בהם עצירת הדיווחים הפנימיים ואי הנפקת דרכונים דיפלומטיים לחברי כנסת חדשים.

3 Comments

  1. גל א
    8 באפריל 2013 @ 1:38

    ברור; חובה לקיים את שלטון השמאל הקיצוני במשרד החוץ (ואז להתפלא למה ה"הסברה" שלנו נראית כמו שהיא (לא) נראית).

  2. שמעונה, גדרה
    8 באפריל 2013 @ 0:09

    ישראל היא מדינת כל גנרליה.
    למה תפקיד דיפלומטי צריך להיות ״צ׳ופר״ לגנרל לשעבר?
    דיפלומטיה היא מקצוע ויש לתת למקצוענים לעסוק בו כמו בכל מדינה מתוקנת.
    מסכימה עם המגיב הקודם.
    יש לתת למשרד החוץ את התקציבים הדרושים ואת תנאי השירות המספיקים להם ולמשפחתם במלאכת הקודש שהם משקיעים בה ימים ולילות.

  3. אזרח מוטרד
    7 באפריל 2013 @ 23:02

    תומך בועד עובדי משרד החוץ. שערוריה שממנים את עמוס גלעד הנפוח לתפקיד דיפלומטי. אולי גם אני אתמודד על תפקיד ראש אג"ת? או אולי מפקד שייטת 13? (יש לי כישורים רלבנטים אני יודע לשחות).
    אם רוצים לשמור על שירות חוץ איכותי יש להבטיח את מקצועיותו ומקצועניותו. זאת באמצעות תגמול ושכר ראוי לעובדיו, שהם מהאיכותיים שבשירות הציבורי.
    כל הכבוד על המאבק. שירות חוץ יעיל ואיכותי הוא אינטרס אסטרטגי של מדינת ישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן