Skip to content

מתחילת שנת 2013 נהרגו 15 רוכבי אופנועים וקטנועים

מתחילת שנת 2013, נהרגו 15 רוכבי אופנועים וקטנועים בתאונות דרכים, דו"ח "אור ירוק" מציין כי הסיכון של אופנוע למעורבות בתאונה קטלנית גבוה פי שבעה, בהשוואה לכלי רכב פרטי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביומיים האחרונים נהרגו ארבעה רוכבי אופנועים וקטנועים. היום בשעות אחר הצהריים נהרג רוכב אופנוע בכביש 471 ליד נחלים. הרוכב ההרוג מצטרף לשני רוכבים שנהרגו אתמול (יום א' 07.04.2013) סמוך לביר אל מכסור בכביש 79 ולרוכב נוסף מאופקים, שנהרג אתמול בכניסה למושב יכיני, בכביש 34.

מדו"ח "אור ירוק" עולה, כי הסיכון של אופנוע למעורבות בתאונה קטלנית, גבוה פי שבעה בהשוואה לכלי רכב פרטי.
על פי נתוני הדו"ח, חלקם של רוכבי האופנועים, בקרב ההרוגים בתאונות דרכים, מסתכם בכ- 13%- גבוה פי שלושה מחלקם בצי הרכב- 4%. עוד עולה מהדו"ח, כי בעשור האחרון גדל מספר האופנועים בישראל בכ -50% ומספר רוכבי הדו גלגלי גדל בשנים אלה בכ-30%.

דו גלגלי (צילום דני בר)

מתחילת שנת 2013 חלה עליה מדאיגה במספר ההרוגים בכבישים ביחס לשנת 2012. על פי נתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, 89 בני אדם קיפחו את חייהם מתחילת שנת 2013 – עליה של 17% במספר ההרוגים בכבישים, ביחס ל-76 ההרוגים שנרשמו בתקופה המקבילה בשנת 2012.

עליה מדאיגה נרשמה גם במספר התאונות הקטלניות. מתחילת השנה נרשמו 81 תאונות קטלניות אל מול 65 תאונות קטלניות שאירעו בתקופה המקבילה בשנה שעברה – עליה של 25%. (הנתונים נכונים לתאריך 07.04.2013).

שמואל אבואב, מנכ"ל "אור ירוק": "על המדינה להתאים את התשתית בכבישים גם עבור רוכבי האופנועים והקטנועים. על המדינה לדאוג כי יותקנו מעקות בטיחות אשר מותאמים לאופנועים ולא רק למכוניות ובמקרה של החלקה יוכלו לספוג את המכה ולהציל את חיי הרוכב. על המדינה להשתמש בצבע כביש אשר לא יגרום לרוכבים להחליק במקרה שהכביש רטוב וכמו כן, יש לעודד רכישת אביזרי בטיחות לרוכבים, על ידי הורדת המע"מ".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן