Skip to content

הייגל לנתניהו: "אלו זמנים קשים ומסוכנים"

בפגישה שקיים הבוקר עם ראש הממשלה אמר מזכיר ההגנה האמריקני: "זהו הזמן שבו ידידים ובעלי ברית חייבים להישאר קרובים מאי פעם. יחד, בעבודה משותפת של בעלות ברית וידידים, נוכל להפוך את ישראל לבטוחה יותר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אלו זמנים קשים ומסוכנים. זהו הזמן שבו ידידים ובעלי ברית חייבים להישאר קרובים מאי פעם". כך אמר מזכיר ההגנה של ארצות הברית, צ'אק הייגל, עם פגישתו הבוקר עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. פגישתו של הייגל עם ראש הממשלה נערכה לאחר שאתמול הוא נפגש עם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון וסייר איתו בשמי המדינה, ולאחר שנפגש גם עם נשיא המדינה, שמעון פרס.

בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה נתניהו: "זוהי קבלת פנים מיוחדת. בארבע השנים האחרונות הידקנו את יחסי ההגנה והביטחון שבין ישראל לארצות הברית, ואני סמוך ובטוח שנמשיך לחזק אותם מול הממסד הביטחוני האמריקני בהנהגתך. זה חשוב כיוון שאנו ניצבים בפני אתגרים רבים, ואני מצפה לדון איתך בדרכים שבהן נתמודד עם אתגרים אלה בהמשך שיתוף הפעולה בינינו.

נתניהו: "לישראל חייבת להיות הזכות להגן על עצמה בעצמה מול כל איום". (צילום: משה מילנר/לע"מ)
נתניהו: "לישראל חייבת להיות הזכות להגן על עצמה בעצמה מול כל איום". (צילום: משה מילנר/לע"מ)
הייגל: "התחייבתי להמשיך ולחזק את הקשרים בינינו" (צילום: משה מילנר/לע"מ)
הייגל: "התחייבתי להמשיך ולחזק את הקשרים בינינו" (צילום: משה מילנר/לע"מ)

"ישראל מעריכה מאוד את התמיכה הצבאית והביטחונית שהיא מקבלת מארצות הברית – היא משקפת את היחסים ההדוקים בין שתי המדינות שלנו, ואת ההגנה על האינטרסים והערכים המשותפים לנו. ערכים אלה ואינטרסים אלה מאוימים על ידי חימוש ארגוני הטרור בידי אירן בנשק מתקדם, ועל ידי הניסיון של איראן לחמש את עצמה בנשק גרעיני. זהו אתגר שישראל אינה יכולה לקבל, וכפי שאתה והנשיא אובמה חוזרים ואומרים, לישראל חייבת להיות הזכות להגן על עצמה בעצמה מול כל איום".

מזכיר ההגנה הייגל אמר: "תמיד הערכתי את המדינה הזאת, את האנשים, ההנהגה והאומץ שאתם מייצגים ואת כל מה שהפיקה ישראל. היא מהווה דוגמה לעולם, והיחסים בין המדינות שלנו, כפי שציינת, חזקים מאי פעם, וזה נמדד לא רק בקשר בין הצבאות שלנו, בכל קנה מידה, אך כפי שציינת ראש הממשלה, הם מבוססים על ערכים משותפים ועל כבוד לאחרים, וזהו הבסיס לכל מערכת יחסים.

"ציינת שהאזור אינו נהיה פחות מסובך", אמר הייגל. "אלו זמנים קשים ומסוכנים. זהו הזמן שבו ידידים ובעלי ברית חייבים להישאר קרובים מאי פעם. אני התחייבתי להמשיך ולחזק את הקשרים בינינו וכפי שאתה יודע, אחת מהסיבות לבואי לכאן היא לעשות זאת. ביומיים האחרונים היו לי שיחות טובות עם שר הביטחון של ישראל, היתה לי אתמול שיחה טובה עם הנשיא פרס. התאפשר לי לנסוע לסיור ארוך בצפון ולגבולות במזרח המדינה, שהזכיר לי שוב את הסכנות, הקשיים והאתגרים.

"אני מאמין שיחד, בעבודה משותפת של בעלות ברית וידידים, נוכל לעשות את מה שנכון למדינה שלך, למדינתי, להפוך את האזור לאזור טוב יותר ובטוח יותר ולהפוך את ישראל לבטוחה יותר", אמר שר ההגנה האמריקני. 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן